Τεχνικά θέματα - Bάση πληροφοριών, Προβλημάτων, Μετατροπών και Βελτιώσεων > Εκτός δρόμου οδήγηση
Οδηγίες για εκτός δρόμου κίνηση....
IronΜan:
ΔΕΝ βάζουμε τον αντίχειρα μέσα στην στεφάνη του τιμονιού (έτσι ώστε να μην τον χτυπήσουμε σε περίπτωση που το τιμόνι γυρίσει μόνο του σε κάποιο εμπόδιο)
Eπιλέγουμε ΚΛΕΙΔΩΜΑ ΚΕΝΤΡΙΚΟΥ ΔΙΑΦΟΡΙΚΟΥ ΜΟΝΟ σε ΧΙΟΝΙ, ΑΜΜΟ, ΔΥΣΚΟΛΑ ΠΕΡΑΣΜΑΤΑ ΣΕ ΧΩΜΑ ή τα πιο πάνω. ΠΟΤΕ ΣΕ ΑΣΦΑΛΤΟ.
Η ταχύτητα (στο κιβώτιο ταχυτήτων) που χρησιμοποιούμε στις κατηφόρες καλό θα είναι να είναι αυτή που θα χρησιμοποιούσαμε αν την ανεβαίναμε (μερικές φορές ακόμη μικρότερη)
Σε περάσματα με εγκάρσια χάσματα προσέχουμε να μην βρεθούμε με ρόδες διαγώνια τοποθετημένες (π.χ. εμπρός δεξιά και πίσω αριστερά) στον αέρα γιατί ακόμη και με μπλοκαρισμένο το κεντρικό διαφορικό θα κολλήσουμε (εκτός και αν έχουμε μπλοκέ και σε έναν ή και στους δύο άξονες)
Στα νεροφαγώματα προτίμησε, αν γίνεται, να περνάς με το νεροφάγωμα ανάμεσα στις ρόδες σου.
Αν σε μία ανηφόρα σου σβήσει ο κινητήρας, βάλε γρήγορα όπισθεν, ξεκίνησε το μοτέρ σου και κατέβα με όπισθεν, σιγά -σιγά. Αν μπορείς ΜΗΝ ΠΑΤΗΣΕΙΣ ΦΡΕΝΟ.
ΘΥΜΗΣΟΥ, όταν κατεβαίνεις με ΟΠΙΣΘΕΝ το τιμόνι θα "ΚΛΕΙΔΩΝΕΙ" ΑΠΟ ΜΟΝΟ ΤΟΥ ΑΝΤΙΣΤΡΟΦΑ από ότι όταν ανεβαίνεις ΚΑΙ ΑΠΟΤΟΜΑ. Αυτό μπορεί να οδηγήσει σε ΑΜΕΣΗ ΑΝΑΤΡΟΠΗ του ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ.
ΚΡΑΤΑ ΤΟ ΤΙΜΟΝΙ ΣΦΙΧΤΑ ΚΑΙ ΙΣΙΑ.
Αν σου αρέσουν τα περάσματα από νερά, ανέβασε τους εξαερωτήρες των αξόνων, διαφορικών, κιβωτίου και κινητήρα όσο πιο ψηλά μπορείς (θυμήσου να γυρίσεις τις άκρες από τα σωληνάκια ώστε να κοιτάνε προς τα κάτω έτσι ώστε να μην μπαίνει νερό μέσα όταν βρέχει)
Θυμήσου ότι η οδήγηση εκτός δρόμου είναι κυρίως τεχνική (άρα και θέμα απόκτησης πείρας) και πολύ λιγότερο ταχύτητα.
Στις πιο πολλές περιπτώσεις το αργό και ομαλό πάτημα του γκαζιού θα σε βγάλει πιο εύκολα από τα δύσκολα από ότι το υπερβολικό ή απότομo γκάζωμα.
Αν οι ρόδες σου αρχίσουν να σπινάρουν προσπάθησε να ελαφρύνεις το πόδι σου στο πεντάλ του γκαζιού. Πολύ πιθανόν με τον τρόπο αυτό να αποκτήσουν έτσι πρόσφυση τα λάστιχα που πριν σπίναραν.
Αν αυτό το κόλπο δεν πιάσει προσπάθησε να πατήσεις με το άλλο πόδι ελαφρά το φρένο.
Παράλληλα, αν σπινάρουν οι πίσω μόνο τροχοί, προσπάθησε να τραβήξεις λίγο το χειρόφρενο, τόσο ώστε ο τροχός που σπινάρει να αρχίσει να μειώνει τις "τρελές" περιστροφές του (ΠΡΟΣΟΧΗ το κόλπο αυτό ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ οχήματα που το χειρόφρενο εφαρμόζεται στο κεντρικό διαφορικό)
Αν σπινάρουν οι εμπρός τροχοί, δοκίμασε να αρχίσει να γυρνάς το τιμόνι δεξιά - αριστερά. Έτσι τα πλαϊνά πολύ πιθανόν να "δαγκώσουν" στα πλάγια της τρύπας που θα έχει δημιουργήσει το σπινάρισμα των τροχών και να αποκτήσουν πρόσφυση.
Μερικές φορές σε σημεία που ο κινητήρας σου εφαρμόζει πολύ ροπή και οι τροχοί σπινάρουν, μπορείς να ξεκολλήσεις αν προσπαθήσεις να "βγεις" με πρώτη ταχύτητα, κλείδωμα του κεντρικού διαφορικού (ή και άλλων αν έχεις) και απλό γύρισμα της μίζας. Μόνο που θα πρέπει να έχεις αποσυνδέσει το κεντρικό καλώδιο του ντιστριμπιτέρ έτσι ώστε το μοτέρ να ΜΗΝ πάρει μπροστά το μοτέρ. Αν έχεις καταλύτη μάλλον δεν μπορείς να χρησιμοποιήσεις το κόλπο αυτό. Εναλλακτικά βεβαίως μπορείς να αποσυνδέσεις την αντλία καυσίμου (πιθανόν βγάζοντας το ρελέ ή την ασφάλεια) οπότε αφού δεν πηγαίνει καύσιμο στο μοτέρ δεν θα πηγαίνει και στον καταλύτη άρα δεν θα υπάρχει τέτοιο πρόβλημα για πιθανή βλάβη του (καταλύτη). Στα diesel μπορείς να βγάλεις το καλώδιο ηλεκτρικού σήματος στην αντλία.
ΠΟΤΕ μην πηγαίνεις για off-roading ΜΟΝΟΣ. Πάντα μαζί με τουλάχιστον ένα ακόμη αυτοκίνητο και ΠΟΤΕ και οι ΔΥΟ ΜΑΖΙ σε ΔΥΣΚΟΛΟ ΣΗΜΕΙΟ. Πρώτα να περνάει ο ένας και μετά ο άλλος.
ΝΑ ΕΧΕΙΣ πάντα ΜΑΖΙ σου, ιμάντα τουλάχιστον δύο φορές μακρύτερο από το αυτοκίνητό σου, φτυάρι, ασφάλειες, βασικά εργαλεία, ρεζέρβα, γρύλο και τα υπόλοιπα βασικά που μπορείς να βρεις και αλλού γραμμένα.
Όταν κάνεις off-roading να έχεις πάντα τουλάχιστον το μισό παράθυρο κάθε επιβάτη κλειστό (έτσι ώστε να μην μπούνε κλαδιά και χτυπήσετε)
Την κεραία κατεβασμένη, εκτός και αν είναι εύκαμπτη.
ΣΤΑ ΧΙΟΝΙΑ, και ιδίως αν είναι αρκετών ημερών, ΠΑΝΤΑ ΑΛΥΣΙΔΕΣ. ΠΡΩΤΑ στους ΕΜΠΡΟΣ τροχούς. ΠΡΟΣΟΧΗ οι αλυσίδες να είναι των σωστών διαστάσεων για τα ελαστικά σου και σίγουρα να μην "βρίσκουν" στα σωληνάκια των φρένων ή σε εξαρτήματα της ανάρτησης ή του συστήματος διευθύνσεως.
ΜΑΚΡΥΑ από την ΘΑΛΑΣΣΑ και την ΑΜΜΟ. Εκτός και αν έχεις χόμπι να σκουριάζεις τα αυτοκίνητά σου.
ΠΛΕΝΕ πάντοτε το αυτοκίνητό σου από κάτω. Επάνω μπορείς να το αφήσεις λερωμένο, κάτω το μόνο που θα πετύχεις θα είναι συχνότερες ζημιές και φθορές.
Αυτά για τώρα, υπάρχουν πολύ περισσότερα αλλά δεν γίνεται να τα πούμε όλα τώρα.
Χαιρετώ και καλώς ήλθες
Παντελής Γιαμαρέλλος
ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ LAND ROVER
(απο την βιβλιοθήκη μου)
4x4er:
Θα μπορούσες να μου εξηγήσεις καλύτερα αυτο το κομμάτι:
Αν σου αρέσουν τα περάσματα από νερά, ανέβασε τους εξαερωτήρες των αξόνων, διαφορικών, κιβωτίου και κινητήρα όσο πιο ψηλά μπορείς (θυμήσου να γυρίσεις τις άκρες από τα σωληνάκια ώστε να κοιτάνε προς τα κάτω έτσι ώστε να μην μπαίνει νερό μέσα όταν βρέχει) ???
xalk:
--- Παράθεση από: 4x4er ---
Θα μπορούσες να μου εξηγήσεις καλύτερα αυτο το κομμάτι:
Αν σου αρέσουν τα περάσματα από νερά, ανέβασε τους εξαερωτήρες των αξόνων, διαφορικών, κιβωτίου και κινητήρα όσο πιο ψηλά μπορείς (θυμήσου να γυρίσεις τις άκρες από τα σωληνάκια ώστε να κοιτάνε προς τα κάτω έτσι ώστε να μην μπαίνει νερό μέσα όταν βρέχει)
--- Τέλος παράθεσης ---
…αν δεν είναι γυρισμένα, λόγω υποπίεσης θα «ρουφάνε» το νερό που θα πέφτει απο πάνω.
Αλλά, είναι δεν είναι γυρισμένα αν η άκρη τους είναι μέσα στο νερό (πέρασμα από ποτάμι) το ίδιο θα κάνουν.
Οπότε οι 2 πιο συνηθισμενες λύσεις είναι:
ή φτιάχνεις ένα τελείως "επαγγελματικό" σύστημα (τα σωληνάκια να καταλήγουν σε ένα, και στο τέλος του, ένα φίλτρο νερού κτλ
ή τα κάνεις να καταλήγουν μέσα στην καμπίνα…
4x4er:
AXA!! cool
Michalis:
--- Παράθεση από: xalk στις Ιούλιος 22, 2006, 14:48 ---
--- Παράθεση από: 4x4er ---
Θα μπορούσες να μου εξηγήσεις καλύτερα αυτο το κομμάτι:
Αν σου αρέσουν τα περάσματα από νερά, ανέβασε τους εξαερωτήρες των αξόνων, διαφορικών, κιβωτίου και κινητήρα όσο πιο ψηλά μπορείς (θυμήσου να γυρίσεις τις άκρες από τα σωληνάκια ώστε να κοιτάνε προς τα κάτω έτσι ώστε να μην μπαίνει νερό μέσα όταν βρέχει)
--- Τέλος παράθεσης ---
…αν δεν είναι γυρισμένα, λόγω υποπίεσης θα «ρουφάνε» το νερό που θα πέφτει απο πάνω.
Αλλά, είναι δεν είναι γυρισμένα αν η άκρη τους είναι μέσα στο νερό (πέρασμα από ποτάμι) το ίδιο θα κάνουν.
Η τα ενώνεις με το κύκλωμα αναθυμιάσεων λαδιού στην εισαγωγή και έχεις ενα στεγανό σύστημα.
Οπότε οι 2 πιο συνηθισμενες λύσεις είναι:
ή φτιάχνεις ένα τελείως "επαγγελματικό" σύστημα (τα σωληνάκια να καταλήγουν σε ένα, και στο τέλος του, ένα φίλτρο νερού κτλ
ή τα κάνεις να καταλήγουν μέσα στην καμπίνα…
--- Τέλος παράθεσης ---
Πλοήγηση
[0] Λίστα μηνυμάτων
[#] Επόμενη σελίδα
Μετάβαση στην πλήρη έκδοση