Τεχνικά θέματα - Bάση πληροφοριών, Προβλημάτων, Μετατροπών και Βελτιώσεων > Γενική τεχνική θεματολογία περί τετρακίνησης

Φαρμακείο

(1/4) > >>

IronΜan:
Απο τον kos4wd

ΦΑΡΜΑΚΕΙΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΚΑΙ ΠΡΩΤΕΣ ΒΟΗΘΕΙΕΣ

Α

Ένα από τα σπουδαιότερα πράγματα που πρέπει να έχει κάθε αυτοκίνητο και ιδιαίτερα το τετρακίνητο.
Γιατί ιδιαίτερα το τετρακίνητο;
Μα επειδή με αυτό είμαστε πολύ κοντά στη φύση και πιθανόν να μας κάνουν παρέα ενοχλητικά έντομα και φυτά, που στη προσπάθειά τους να αμυνθούν από την επίθεσή μας στη φύση με το θορυβώδες όχημά μας, ίσως μας τσιμπήσουν.
Δεν υπάρχει κατά κανόνα λόγος ανησυχίας εάν έχουμε μαζί μας λίγη αμμωνία η κάποια αλοιφή για τσιμπήματα αλλά θα πρέπει να ξέρουμε και ποια είναι η κατάσταση υγείας και των συνεπιβατών μας.
Γιατί κάποιοι είναι αλλεργικοί σε τσιμπήματα και χρειάζονται άμεσα βοήθεια γιατί αλλιώς υπάρχει κίνδυνος να επέλθει ακόμα και το μοιραίο γι αυτούς..
?μεσα βοήθεια στο βουνό σε απόσταση πολλών χιλιομέτρων από το πιο κοντινό νοσοκομείο;
Λίγο δύσκολο , γι αυτό πρέπει να είμαστε προετοιμασμένοι και αφού γνωρίζουμε αν κάποιος είναι αλλεργικός να έχουμε πάντα μαζί ένεση κορτιζόνης .
Πόσοι από μας όμως γνωρίζουν πως γίνεται μια ένεση; Σίγουρα πολλοί λίγοι.
Είναι όμως κάτι απαραίτητο για όλους τους τετρακίνητους αν δε μπορούν να έχουν στη παρέα τους πάντα κάποιον ειδικό.
Εκπαιδεύσεις γίνονται ακόμα και στους συλλόγους 4Χ4 από ειδικευμένους γιατρούς και παρά του ότι δε προβλέπεται νομικά να κάνει κάποιος που δε ξέρει ενέσεις, δε ξέρω πόσοι από σας θα αφήσουν το συνάνθρωπό σας να πεθάνει από ένα αλλεργικό σοκ από τσίμπημα γιατί δε προβλέπεται από το νόμο.

Β Το φαρμακείο σας αλήθεια πότε το ανοίξατε τελευταία φορά;
Μήπως όταν πρωτοαγοράσατε το αυτοκίνητό σας;
Σίγουρα αυτό ισχύει στους περισσότερους. Κι αν κάποιοι από σας τώρα που σας το θυμίσαμε αποφασίσουν να το ανανεώσουν ας βάλουν κάποια απαραίτητα που συνήθως δεν υπάρχουν στα φαρμακεία. Πρώτα βέβαια τα προβλεπόμενα από το νόμο αλλά και:
Θα τα αναφέρω κατά σειρά προτεραιότητας αν και ίσως φανεί περίεργο σε κάποιους.
Νο 1.Κολάρο.Το σπουδαιότερο υλικό του φαρμακείου σας. Δεν είναι απαραίτητο να τρακάρει κάποιος για να πάθει πρόβλημα στον αυχένα. Και ένα δυνατό φρενάρισμα μπορεί να μας δημιουργήσει σοβαρό πρόβλημα. Τόσο σοβαρό που ακόμα θυμάμαι σε κάποια συνέντευξη κάποιον που ήταν σε αναπηρικό καροτσάκι που τον ρώτησαν τι ατύχημα είχε και εκείνος απάντησε: «Αυτοί που με μετέφεραν στο νοσοκομείο δε ήξεραν πώς να το κάνουν σωστά και έτσι καθηλώθηκα για πάντα σε αυτό το αναπηρικό καροτσάκι».
Δεν επρόκειτο βέβαια για απλούς οδηγούς αλλά για τραυματιοφορείς που ακόμα και εκείνοι ξέχασαν να του βάλουν κολάρο και να τον μεταφέρουν σε μια σανίδα χωρίς να χρειαστεί να κάνει πολλές η καθόλου κινήσεις  η σπονδυλική στήλη.
Νο 2 Γάζες και ελαστικούς επιδέσμους. Σίγουρα και αυτά πολύ σημαντικά και όχι βέβαια για μια γρατσουνιά που ίσως έχουμε και στην οποία αν δεν είχαμε φαρμακείο ίσως δε βάζαμε και τίποτα πάνω σε αυτήν αλλά για σοβαρές περιπτώσεις ακατάσχετης αιμορραγίας. Και σε αυτές τις περιπτώσεις μη ξεχνάτε το σπουδαιότερο.
Αν τοποθετήσετε γάζα πάνω σε πληγή που αιμορραγεί και δείτε ότι «ποτίζει» αίμα μην τη βγάλετε αλλά τοποθετήστε κι άλλες από πάνω και ου το καθ εξής .
Ας δημιουργήσετε ακόμα και βουνό με γάζες και ελαστικούς επίδεσμος.

Ίσως έτσι σώσετε κάποιον. Και βέβαια μη ξεχνάτε ότι γρήγορα πρέπει να πάτε τον τραυματία σε γιατρό η νοσοκομείο. Όλα αυτά είναι ημίμετρα που το μόνο που ίσως δίνουν είναι περισσότερος χρόνος.
Νο 3 Αν υπάρχει η πολυτέλεια του χώρου καλό θα ήταν αν υπάρχει και νάρθηκας αν και η φύση είναι άφθονη από φυσικούς νάρθηκες. Σίγουρα ένα ξύλο με τη σωστή επίδεση με ελαστικούς επιδέσμους είναι μια καλή πρόχειρη λύση.
Νο 4 Ιμάντας. Καλά ακούσατε ιμάντας. Ο ιμάντας που χρησιμοποιείτε για να ξεκολλήσει κάποιο όχημα από τη λάσπη γίνεται ένα πρώτης τάξεως φορείο σε περίπτωση που πρέπει να μεταφέρετε κάποιον στα χέρια.
Παίρνετε 2 μακριά ξύλα και περνάτε πρώτα τη μια θηλιά στο ένα ξύλο (καλό θα ταν να υπάρχει ΦΩΤΟ) και αφού αρχίσετε να περνάτε τον ιμάντα από την μια άκρη του 1ου στο 2ο ξύλο και μετά στο 1ο όσες φορές σας το επιτρέπει το μήκος του ιμάντα στο τέλος βάζετε τη θηλιά στο τέλους του 2ου ξύλου και έτοιμο το φορείο.
Αν βέβαια δεν έχετε ιμάντα (δε νοείτε τετρακίνητο όχημα χωρίς ιμάντα εκτός αν δε κάνει εκτός δρόμου διαδρομές εκτός αν θέλετε να πληρώσετε αδρά κάποιον αγρότη της περιοχής για να σας βγάλει με το τρακτέρ του) πάρτε ένα μπουφάν , κουμπώστε το και περάστε πρώτα από τη μέση του μπουφάν προς τα μανίκια 2 μακριά ξύλα και έτοιμο το φορείο.(ΦΩΤΟ) .
Μη ξεχνάτε το χρυσό κανόνα που μιλάει για την ασφάλεια του διασώστη.
Εξασφαλίστε ότι αυτό που θα κάνετε για να σώσετε κάποιον δεν υπάρχει περίπτωση να σας δημιουργήσει και εσάς πρόβλημα. Αν πάθετε και σεις τα ίδια σε κάποιο ατύχημα σε ένα γκρεμό μετά ποιος θα σας βρει;
Το πιο απλό που μπορεί να γίνει είναι να συμβεί μπροστά σας ένα τροχαίο.
Μη κάνετε το σφάλμα που κάνουν όλοι και σταματάνε όπου να ναι και τρέχουν να σώσουν κάποιον από ένα αμάξι που ίσως να καίγεται.
Σκεφτείτε ψύχραιμα για να σώσετε τους τραυματίες αλλά και τον εαυτό σας. Ανάψτε τα φώτα στάθμευσης και πείτε σε κάποιον να κάνει εμφανή νοήματα στους επερχόμενους οδηγούς που ίσως τρέχουν.(πόσες καραμπόλες έχουν γίνει γιατί κανείς δε σκέφτεται ψύχραιμα και πόσες ζωές έχουν χαθεί;)
Αμέσως μετά πείτε σε κάποιον από τους οδηγούς που βρίσκεται εκεί και τα έχει χαμένα να πάρει τηλέφωνο στην αστυνομία η  ενημερώστε με κινητό η CB (και αυτό απαραίτητο και νόμιμο πλέον για κάθε όχημα) και μετά ασφαλίστε τον εαυτό πριν κάνετε οτιδήποτε.
Νο 5 Ένα από τα βασικά είναι τα γάντια μιας χρήσεως μιας και ποτέ δε ξέρεις αν αυτός που αιμορραγεί έχει κάποιο σοβαρό πρόβλημα. Ας προσέξουμε να μην το πάρουμε σπίτι μας.
Νο 6 Mια συσκευή που βοηθάει όποιον κάνει διάσωση να δίνει αέρα από το στόμα χωρίς να υπάρχει επαφή. Μη ξεχνάμε βέβαια ότι η καρδιοαναπνευστική αναζωογόνηση απαιτεί και μαλάξεις στη καρδιά και για να μπορείτε να τις εφαρμόσετε πρέπει να παρακολουθήσετε σεμινάρια πρώτων βοηθειών. Απλά να πω για όσους τα έχουν κάνει παλαιότερα ότι πλέον οι μαλάξεις που πρέπει να γίνονται στο στήθος είναι 15 και 2 αναπνοές μετά και όχι κάθε 5 μαλάξεις μια αναπνοή. Και αυτό βέβαια και πάλι θα πω ότι είναι μόνο για όσους είναι εκπαιδευμένοι στις πρώτες βοήθειες μιας και όσοι δε γνωρίζουν ίσως δημιουργήσουν ανεπανόρθωτη ζημιά στον τραυματία ίσως με τη μεγαλύτερη πίεση που βάλουν στις μαλάξεις στο στήθος του τραυματία.
Νο 7  Εδώ θα βάλω όλα τα υπόλοιπα ως δευτερεύοντα δηλ ιώδιο,oxyzene, οινόπνευμα, BEΤΑDINΕ , HANDSAPLAST, ασπιρίνες, DEPON  και ότι άλλο απαιτούν οι ιδιαιτερότητες κάθε οδηγού  που σίγουρα θα τον  ανακουφίσουν αν χρειαστεί.

Σίγουρα υπάρχουν πολύ περισσότερα να μάθουμε για τις πρώτες βοήθειες αλλά ας φτιάξουμε τουλάχιστον πρώτα το φαρμακείο μας.
Αν θέλετε συμπληρώστε ότι νομίζετε.....

leon88:
Στην καρδιοπνευμονική αναζωογόνηση ο νέος κανονισμός είναι 30 μαλάξεις και 2 αναπνοές. Αν και δεν έχει νόημα αυτή η σκέτη πληροφορία. Πρέπει να γίνεται από κάποιον εκπαιδευμένο.

Gagarin:
+1
Τα νεα quidelines αυτο ακριβως λενε...
Δειτε κ site με μερικες οδηγιες ειναι στα αγγλικα...
http://depts.washington.edu/learncpr/quickcpr.html
ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ ΚΑΝΟΥΜΕ ΚΑΡΠΑ ΑΝ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΣΦΥΓΜΟΣ!!!ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΑ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΠΡΟΚΑΛΕΣΟΥΜΕ ΜΕΓΑΛΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΣΤΟΝ ΤΡΑΥΜΑΤΙΑ!!!
Παντως να ξερετε πολυ σημαντικο ειναι κ η προκαρδια γροθια(προκαρδια πληξη) πριν απο την αρχη της ΚΑΡΠΑ...
Αν ποτε καταφερω κ ερθω σε καμια εκδρομουλα κ θελετε φυσικα μπορω να σας κανω μαθημα...Η ακομα να σας δωσω κ κατι σημειωσεις....

SAV:
ΚΑΡΠΑ?

Gagarin:
Συγγνωμη
ΚΑΡΠΑ=Καρδιοπνευμονικη αναζωογονηση στα αγγλικα θα το βρεις ως CPR...
Στο google εχει πολυ πραμα...

Πλοήγηση

[0] Λίστα μηνυμάτων

[#] Επόμενη σελίδα

Μετάβαση στην πλήρη έκδοση