Τεχνικά θέματα - Bάση πληροφοριών, Προβλημάτων, Μετατροπών και Βελτιώσεων > Κατασκευές / Μετατροπές

Περί μετατροπών / βελτιώσεων / αλλαγών στα jimny μας...!

(1/12) > >>

NickSi:
Αγαπητοι φιλες/οι συνfοrumιστες...
Οπως οι περισσοτεροι γνωριζετε. πριν απο λιγο διαστημα, ειχα (δυστυχως) την ασχημη εμπειρια ενος ατυχηματος με το jimny μου...
Συγκεκριμενα, κατα την εξελιξη της πανεμορφης εκδρομης μας στο Γραμμο και κατα τη διαρκεια των διαφορων «ανωριμων» αθλοπαιδιων που ειχαμε επιδοθει... τουμπαρισα το jimny μου, με ασχημα επακολουθα, ευτυχως με μονο υλικες ζημιες!!!
Με αφορμη αυτη μου την εμπειρια, εκανα διαφορες σκεψεις, για το που, πως και κυριως το γιατι... 
Ενα αυτοκινητο, σχετικα καλα «στημενο», φτιαγμενο απο εμπειρους ανθρωπους και με καλα πραγματα επανω του!
Ομως, τελικα... φτανει μονο αυτο?
Γιατι να εχω τη συγκεκριμενη αναρτηση στο αυτοκινητο? 
Γιατι να εχω αυτα τα συγκεκριμενα λαστιχα? 
Γιατι να εχω βοηθητικο κιβωτιο απο samurai και μειωτηρα? 
Ειναι καποιες ερωτησεις για παραδειγμα, που ισως σκεφτονται και καποιοι αλλοι απο εμας...

Στο σημειο αυτο λοιπον, εκανα καποιες σκεψεις που αφορουν τους λογους που (σχεδον) ολοι μας κανουμε καποιες βελτιωσεις / μετατροπες στα αυτοκινητα μας. Το βασικοτερο απο ολα ομως, ειναι να ξερουμε γιατι κανουμε την οποιαδηποτε αλλαγη απο τις εργοστασιακες προδιαγραφες των αυτοκινητων!  Δεν αρκει να παμε και να βαλουμε τα χ λαστιχα, απλα επειδη μας ειπε ο φιλος μας ή ο γνωστος μας ή επειδη το διαβασαμε καπου οτι ειναι καλο...
Η ταδε αναρτηση, δεν σημαινει οτι καλυπτει κι εμας επειδη τη φοραει ο δεινα αγωνιζομενος σε αγωνες trοphy…

Αποφασιζοντας λοιπον να κανουμε καποια μικρη ή μεγαλη αλλαγη/μετατροπη/βελτιωση σε οποιοδηποτε τμημα του αυτοκινητου, θα πρεπει πρωτα να εχουμε ξεκαθαρισει το τι ακριβως θελουμε να κανουμε με το συγκεκριμενο αυτοκινητο... 
Θα πρεπει να γνωριζουμε ηδη τη χρηση που θα εχει το αυτοκινητο μας... 
Θα πρεπει να γνωριζουμε αν το αυτοκινητο θα ειναι «ασφαλτινο» ή «χωματινο»... 
Θα πρεπει να γνωριζουμε αν θα το εχουμε για κυριο αυτοκινητο μας ή για αυτοκινητο «βολτας» του Σαββατοκυριακου & για παιγνιδι...

Αφου λοιπον εχουμε πλεον ξεκαθαρισει τι απαιτησεις χρησης εχουμε απο το αυτοκινητο μας, προχωραμε στο «στησιμο» του... Αλλα καλουδια θα πρεπει να επιλεξουμε για ενα αυτοκινητο που θα το θελουμε απλα για να παμε μια απλη χωματινη βολτα το Σαββατοκυριακο και με τελειως διαφορετικα πραγματα θα το εξοπλισουμε για να κανουμε ακραιες και πολυ extreme
δραστηριοτητες...

Δεν μας χρειαζεται για παραδειγμα το snorkel ή το μπροστινο μπλοκε διαφορικο, αν οι εκδρομουλες μας, δεν ξεπερνουν τη Βαρκιζα ή τον Αγ. Στεφανο...
ΝΑΙ σε ολο τον εξοπλισμο των τετρακινητων οχηματων, αλλα με παντα με συνεση και οχι επειδη ο ψ γνωστος εβαλε 2 ιντσες body lift, παμε να βαλουμε κι εμεις... καμμια φορα αυτο κατανταει και επικινδυνο!!!

Ας ερθουμε τωρα στη φαση του οτι εχουμε επιλεξει να... «βαρυνουμε» καπως τον εξοπλισμο του οχηματος μας... εχουμε ηδη μια αναρτηση +10 ποντους, εχουμε κανει και ενα body lift 2 ιντσων, εχουμε βαλει και καποια mud λαστιχα... αυτοματως το αυτοκινητο μας εχει ξεφυγει εντελως απο τα εργοστασιακα standards, τουλαχιστον 17 – 18 ποντους, πραγμα... ελαφρως επικινδυνο για ασφαλτινη χρηση με ταχυτητες αρκετων χιλιομετρων!!! Το αυτοκινητο μας ειναι στημενο για χωματινη off road χρηση και εκει ειναι σιγουρο οτι θα δουλεψει καλα.
Ομως, κυριως λογω υψους & μετατοπισης του κεντρου βαρους του, στην ασφαλτο πρεπει να ειμαστε ιδιαιτερα προσεκτικοι, κυριως στις στροφες...

Σε αντιθεση τωρα με το προηγουμενο παραδειγμα, εαν εχουμε ενα αυτοκινητο που απλα του εχουμε αλλαξει την αναρτηση, με καποια αλλη, στο ιδιο υψος αλλα λιγο ή περισσοτερο σκληρη, εχουμε ΗΤ ή ΑΤ λαστιχα και ειμαστε αρκετα ασφαλεις στην ασφαλτο, δεν μπορουμε να εχουμε ιδιαιτερες απαιτησεις στην off road χρηση του αυτοκινητου, ουτε να εχουμε απαιτησεις για ιδιαιτερα τρελλα κρεμασματα των τροχων σε καποια περασματα εμποδιων...

Εφερα δυο ακραια παραδειγματα, για να καταλαβουμε οτι σε καμμια περιπτωση δεν μπορουμε να τα εχουμε ολα, με ενα συγκεκριμενο στησιμο...

Θελοντας να μη κουρασω καποιον με το διαβασμα, κλεινω και υπενθυμιζω οτι πρωτα πρεπει να αποφασιζουμε και μετα να υλοποιουμε!!!

Γλυτωνουμε ετσι, χρονο, χρημα και κυριως δεν ταλαιπωρουμε το αυτοκινητακι μας!!!

Jericho:
Σωστός ο Νίκος, θίγει ένα θέμα, ίσως το σημαντικότερο, αυτό των μετατροπών - βελτιώσεων...

Όταν πρωτοαπέκτησα το Jimny, ήμουν στη σκέψη και εγώ για extreme μετατροπές, ψηλώματα, αναρτήσεις και χίλια δυό άλλα...

Μετά από σοβαρότερη σκέψη όμως, κατέληξα ότι θα είναι δύσχρηστο στο δρόμο, και εν δυνάμει επικίνδυνο.

Μπορώ με σιγουριά να πω, ότι το μικρό ψήλωμα που έχω (+ 3,5 cm) και το 100 % πίσω μπλοκέ, μαζί με χωμάτινα λάστιχα, με βγάζουν ασπροπρόσωπο στην πλειονότητα των δύσκολων σημείων...

Έτσι κ αλλιώς, το Trial δεν είναι το στοιχείο μου, προτιμώ αγώνες αντοχής ή Rally Raid...!

Απλά σκέφτομαι ίσως για μια ανάρτηση μέχρι + 5 cm, ανθεκτική στις κακουχίες, για να είμαι πιο σταθερός εντός και εκτός δρόμου... Ίσως τα Hot Bits που αναφέρθηκαν, αν αξίζουν το κόστος τους...

Και τα καλύτερα έρχονται...!

Teo:
Κοίτα....ποιός μιλάει !!!

Teo:
Μπάρμπα... ότι δεν σου χρειάζεται για τις βόλτες σου στη ...Βάρκιζα και στον Αγιο Στέφανο, ξήλωσέ το και το αγοράζω εγώ...

(έτσι κι αλλιώς στη Βάρκιζα και στον Αγιο Στέφανο, δεν πηγαίνω....)

Metalaxe:
Το θέμα που θίγει ο Νίκος είναι πάντα επίκαιρο και σωστό, απλά πολλές φορές μπαίνουμε όλοι στο "τρυπάκι",  "αφού το έχει ο Νίκος θα το βάλω κι εγώ", άλλες φορές είναι θέμα καθαρά επίδειξης (πόσοι και πόσοι άραγε έχουν φτιάξει "τέρατα" με locker, 3" αναρτήσεις, ARB προφυλακτήρες, 31" λάστιχα Mud κλπ και δεν έχουν πατήσει ποτέ χώμα που λέει ο λόγος ??), άλλες φορές απλά υπάρχουν λεφτά για ξόδεμα, άλλες φορές πάλι είναι φυσική "ανάγκη" να βάλεις ότι έχει και ο διπλανός ή ακόμα καλύτερα και κάτι παραπάνω για να είσαι "καλύτερος", πιο μουράτος, πιο ψηλός, πιο offroader...
Η αλήθεια είναι ότι όλοι μας λίγο ή πολύ για διάφορους λόγους νιώθουμε την ανάγκη να εξοπλίσουμε τα οχήματά μας όσο καλύτερα μπορούμε και τις περισσότερες φορές μας φρενάρει μόνο και μόνο το οικονομικό θέμα, η ουσία είναι να μαζεύουμε εμπειρίες και να τις αξιοποιούμε με τον καλύτερο τρόπο για δικό μας όφελος και φυσικά να μαθαίνουμε από τους παλιότερους και εμπειρότερους.
 

 

Πλοήγηση

[0] Λίστα μηνυμάτων

[#] Επόμενη σελίδα

Μετάβαση στην πλήρη έκδοση