jimnyclub.com

Τεχνικά θέματα - Bάση πληροφοριών, Προβλημάτων, Μετατροπών και Βελτιώσεων => Εκτός δρόμου οδήγηση => Μήνυμα ξεκίνησε από: whirlygr στις Νοέμβριος 02, 2010, 17:09

Τίτλος: Κατάφερα και κόλλησα τον Jimmy!!!
Αποστολή από: whirlygr στις Νοέμβριος 02, 2010, 17:09
Αν δεν σας κάνει κόπο δείτε το βιντεάκι και πείτε μου οι ποιο ειδικοί γιατί κόλλησα.

http://www.youtube.com/watch?v=T_7pTFYp4vU (http://www.youtube.com/watch?v=T_7pTFYp4vU)

Οι μπροστινοί τροχοί δεν κουνιόντουσαν (σπίνιαραν)καθόλου ακόμα και όταν ανέβηκα την ανηφορίτσα για να βγω στον κεντρικό δρόμο.
Είχα βάλει και αργά αλλά δεν ξέρω τι έγινε. Μήπως βρήκα κοιλιά και έτσι έπεσαν οι πίσω σε μαλακότερο έδαφος οπότε σπίνιαραν;
Μόνο ο πίσω αριστερά σπίνιαρε.
Το έβγαλα μετά από ώρα, απλά ρωτάω γιατί μου κάνει εντύπωση.  Αν “χάσεις“  τον ένα τροχό δεν υπάρχει περίπτωση να βγείς;
Τίτλος: Απ: Κατάφερα και κόλλησα τον Jimmy!!!
Αποστολή από: verse στις Νοέμβριος 02, 2010, 17:21
Όπως το βλέπω, ή έχεις βρει στον κοτσαδόρο ή το διαφορικό πίσω. Είσαι σίγουρος ότι είχες 4χ4? από δεξιά δεν κουνιέται τίποτα μπροστά. Από αριστερά σπίνιαρε κ μπροστά?

Για αυτό πάνε κ βάζουν μπλοκέ!
Τίτλος: Απ: Κατάφερα και κόλλησα τον Jimmy!!!
Αποστολή από: 4kinitos στις Νοέμβριος 02, 2010, 17:28
οι τετρακινηση σου ειναι οκ?

δειχνει σαν να μην εχεις κινηση στους μπροστα τροχους.

Τίτλος: Απ: Κατάφερα και κόλλησα τον Jimmy!!!
Αποστολή από: Χάρης στις Νοέμβριος 02, 2010, 17:39
Κίνηση μπροστά έχει.... η λάσπη πετάγεται από τον μπροστά αριστερά.
Αν ήταν από τον πίσω τροχό, θα πεταγόταν πολύ ψηλά.

α) με μπλοκέ θα είχες βγει σε δευτερόλεπτα.
β) δίνεις ΠΟΛΥ απότομες γκαζιές σε σημείο χωρίς πρόσφυση... ήρεμα... η λάσπη θέλει μαλακές κινήσεις
γ) δε κουνάς καθόλου το τιμόνι σου, με αποτέλεσμα να μην αλλάζεις την κατάσταση και θέση του αυτοκινήτου...
δ) πίσω αριστερά έχεις βάλει πέτρες πίσω από τον τροχό, και δεν πάει πίσω το αμάξι... μπροστά δε πάει γιατί κάπου τάκαρες
Τίτλος: Απ: Κατάφερα και κόλλησα τον Jimmy!!!
Αποστολή από: JM στις Νοέμβριος 02, 2010, 18:05
απ'οτι φενεται εχεις μπει (οι πισω ροδες)σε χαντακι.λογικα πρεπει να πηγες να το περασεις αρκετα προσεκτικα(με μικρη ταχυτητα).καπου τακαρισε η ζοριστηκε και μετα με το μπρος-πισω εσκαψε και εκατσε το αμαξι.
κανονας-οταν δεν εχουμε μπλοκε περναμε εμποδια με λιγο φορα(λογικα παντα,μην κανουμε και καμια ζημια).γενικα πρεπει να πεζεις με το γκαζι.σταθερο γκαζι και γκαζιες οπου πρεπει.

να προσθεσω οτι συμφωνω και με τον χαρη παραπανω.

αυτα αν θες την ταπεινη μου γνωμη.βεβαια τα βιντεακια καμια φορα σε εξαπατουν.ειναι δυσκολοτερα τα πραγματα και εσυ τα βλεπεις ευκολα... ;D

εγω παντως μετα απο χρονια τωρα του εβαλα ενα lockrite και ειδα ασπρες μερες!!! roc2
Τίτλος: Απ: Κατάφερα και κόλλησα τον Jimmy!!!
Αποστολή από: anixneftis στις Νοέμβριος 02, 2010, 23:40
εχω την εντυπωση οτι με μπλοκε πισω θα εβγαινε ευκολα.....
Τίτλος: Απ: Κατάφερα και κόλλησα τον Jimmy!!!
Αποστολή από: whirlygr στις Νοέμβριος 03, 2010, 10:30
Ευχαριστώ για όλες τις απαντήσεις σας και τον χρόνο σας.
Μόνο η πίσω αριστερή σπίνιαρε. Απλά δεν έχω το βίντεο από μπροστά.
Δοκίμασα και απαλά και με ξερογκαζιές και κουνώντας και το τιμόνι.
Είχα πάρει λίγη φόρα ίσως όμως δεν υπολόγισα ότι κάτω είναι αμμώδες το έδαφος.
Εμένα μου φάνηκε σαν να μην είχα τετρακίνηση παρόλο που όλα τα λαμπάκια ήταν αναμμένα.   
Τίτλος: Απ: Κατάφερα και κόλλησα τον Jimmy!!!
Αποστολή από: 4kinitos στις Νοέμβριος 03, 2010, 10:48
Ευχαριστώ για όλες τις απαντήσεις σας και τον χρόνο σας.
Μόνο η πίσω αριστερή σπίνιαρε. Απλά δεν έχω το βίντεο από μπροστά.
Δοκίμασα και απαλά και με ξερογκαζιές και κουνώντας και το τιμόνι.
Είχα πάρει λίγη φόρα ίσως όμως δεν υπολόγισα ότι κάτω είναι αμμώδες το έδαφος.
Εμένα μου φάνηκε σαν να μην είχα τετρακίνηση παρόλο που όλα τα λαμπάκια ήταν αναμμένα.   


στο δικο μου ειχα μεινει χωρις τετρακινηση ενω ολα τα λαμπακια αναβαν κανονικα, επειδη ειχε μπει παραπανω γρασο στην 1 μπροστινη πλυμνη με αποτελεσμα να φραξει το σωληνακι της υποπιεσης και να μην κλειδωνουν οι πλυμνες.
Τίτλος: Απ: Κατάφερα και κόλλησα τον Jimmy!!!
Αποστολή από: Metalaxe στις Νοέμβριος 03, 2010, 11:22
Αν όντως μπροστά αριστερά δεν γυρνούσε ο τροχός, είχες κάποιο πρόβλημα με την τετρακίνηση (σωληνάκια υποπίεσης, βαλβίδα τετρακίνησης, βαρελάκι, πλύμνες).
Βάζεις χειροκίνητες πλύμνες και τελειώνεις από όλα αυτά... ;)
Τίτλος: Απ: Κατάφερα και κόλλησα τον Jimmy!!!
Αποστολή από: JM στις Νοέμβριος 03, 2010, 12:02
Ευχαριστώ για όλες τις απαντήσεις σας και τον χρόνο σας.
Μόνο η πίσω αριστερή σπίνιαρε. Απλά δεν έχω το βίντεο από μπροστά.
Δοκίμασα και απαλά και με ξερογκαζιές και κουνώντας και το τιμόνι.
Είχα πάρει λίγη φόρα ίσως όμως δεν υπολόγισα ότι κάτω είναι αμμώδες το έδαφος.
Εμένα μου φάνηκε σαν να μην είχα τετρακίνηση παρόλο που όλα τα λαμπάκια ήταν αναμμένα.   


οντως αν δεν σου δουλευε μπροστα ειναι τεχνικο προβλημα που πρεπει να κοιταξεις,οποτε δεν ειναι τοσο θεμα εμπειριας... :)
Τίτλος: Απ: Κατάφερα και κόλλησα τον Jimmy!!!
Αποστολή από: mihalis στις Νοέμβριος 05, 2010, 12:08
Αν όντως μπροστά αριστερά δεν γυρνούσε ο τροχός, είχες κάποιο πρόβλημα με την τετρακίνηση (σωληνάκια υποπίεσης, βαλβίδα τετρακίνησης, βαρελάκι, πλύμνες).
Βάζεις χειροκίνητες πλύμνες και τελειώνεις από όλα αυτά... ;)
Δηλαδή εάν βάλω πλήμνες και τις ενεργοποιήσω είνια σαν να μπαίνει η γρήγορη τετρακίνηση? Ή πρέπει πάλι να εμπλέξω το 4χ4 hi??
Τίτλος: Απ: Κατάφερα και κόλλησα τον Jimmy!!!
Αποστολή από: DinDin στις Νοέμβριος 05, 2010, 14:43
Δηλαδή εάν βάλω πλήμνες και τις ενεργοποιήσω είνια σαν να μπαίνει η γρήγορη τετρακίνηση? Ή πρέπει πάλι να εμπλέξω το 4χ4 hi??

ΟΧΙ-ΝΑΙ
Τίτλος: Απ: Κατάφερα και κόλλησα τον Jimmy!!!
Αποστολή από: kapetanios στις Νοέμβριος 05, 2010, 15:48
Για εξηγειστε γενικα ρε παιδια το θεμα πλυμνες γιατι μπερδευτικα,βασικα πολυ τις ακουω αυτες τις πλυμνες κ δεν ξερω τι κανουν?
Τίτλος: Απ: Κατάφερα και κόλλησα τον Jimmy!!!
Αποστολή από: pacman στις Νοέμβριος 05, 2010, 18:24
http://www.4x4abc.com/4WD101/hubs.html (http://www.4x4abc.com/4WD101/hubs.html)
Βρηκα ένα μικρο (αγγλικό >:()αρθρακι με κατατοπηστικά σχηματάκια ;D

ΠΛΗΜΝΗ είναι το σωστό?
Τίτλος: Απ: Κατάφερα και κόλλησα τον Jimmy!!!
Αποστολή από: efthimis στις Νοέμβριος 05, 2010, 18:43
Αν θες ρίξε μια ματια στο σχεδιακι που εχει το λινκ του pacman και μετα διαβασε και την εξηγηση που δινω και πιστευω να καταλαβεις...:)
Ναι, με ''η'' ειναι το σωστο.

Με απλά λόγια, η λειτουργία που κάνουν πο πλήμνες είναι να εμπλέκουν και να απεμπλέκουν τις δυο μπροστινούς τροχούς.
Κάθε φορα που βάζουμε τετρακίνηση εμπλέκουμε θεωρητικά τον μπροστινό άξονα, αλλα όχι τις πλήμνες (δηλαδη οι τροχοι γυρίζουν ελευθεροι-θεωρητικά). Γι'αυτό το λόγο η μαμα SUZUKI  έχει βάλει αυτόματες πλήμνες οι οποίες με μια επιπλέον εντολή, όταν εμεις κουμπώνουμε τετρακίνηση, να κουμπώνονται αυτοματα και οι πλήμνες, επομένως και οι δυο μπροστινοί τροχοι... Γι'αυτο το λόγο, οι έχοντες χειροκινητες πλήμνες πρέπει καθε φορα που κουμπώνουν τετρακίνηση να κατεβαινουν απο το αυτοκινητο να κλειδώνουν τις πλήμνες χειροκινητα.

Συμπέρασμα, φαντάσου οτι οι τροχοι γυρνάνε τρελα με ελευθερες τις πλήμνες και κουμπώνοντας τες γίνονται ενα σωμα με τη κίνηση του εμπρός διαφορικου-ημιαξονιων κλπ. και ξεκινούν να δίνουν κινηση.

Ελπίζω να βοηθησα λιγακι...:)
Τίτλος: Απ: Κατάφερα και κόλλησα τον Jimmy!!!
Αποστολή από: Metalaxe στις Νοέμβριος 08, 2010, 09:55
Στο μαμίσιο Jimny, όταν είμαστε πισωκίνητοι ο μπροστινός κεντρικός άξονας και τα ημιαξόνια δεν κινούνται. Όταν βάλουμε τετρακίνηση, αυτόματα εμπλέκονται στην κίνηση και ο μπροστινός άξονας με τα ημιαξόνια και ταυτόχρονα ένα κύκλωμα υποπίεσης εμπλέκει και τις πλύμνες (δηλαδή "ενώνει" τους τροχούς με τα ημιαξόνια).
Όταν τώρα βάλουμε χειροκίνητες πλύμνες έχουμε τρείς καταστάσεις:
α) Πίσω κίνηση με τις πλύμνες ξεκλείδωτες: το ίδιο με τη μαμίσια πίσω κίνηση (όλα ελεύθερα)
β) Τετρακίνηση (μέσω του λεβιέ) με τις πλύμνες ξεκλείδωτες: γυρνάει ο μπροστινός άξονας και τα ημιαξόνια αλλά δεν εμπλέκουν τους μπροστινούς τροχούς, οπότε είμαστε στην ουσία πισωκίνητοι πάλι. Μπορούμε όμως, αν βάλουμε το λεβιέ στο low να έχουμε πίσω κίνηση με κοντές σχέσεις.
γ) Τετρακίνηση (μέσω λεβιέ) με τις πλύμνες κλειδωμένες: το ίσιο με τη μαμίσια τετρακίνηση.

Τίτλος: Απ: Κατάφερα και κόλλησα τον Jimmy!!!
Αποστολή από: kapetanios στις Νοέμβριος 08, 2010, 15:43
Ερωτηση! φιλε metalaxe ειμαι λιγο ασχετος με το θεμα γιαυτο ρωταω.
1. Οσοι ειναι με καινουριο μοντελο (με κουμπακια δηλαδη) ειναι το ιδιο πραγμα?Το ρωταω γιατι αναφερεις (το λεβιε)!
2. Αν δουλευουν το ιδιο και οι χειροκινητες με τις αυτοματες τοτε ποιος ο λογος να βαλουμε χειροκινητες? Την μονη διαφορα που καταλαβαινω, ειναι οτι μπορουμε να εχουμε σαν επιλογη(extra),αργα για το πισω διαφορικο! Ευχαριστω πολυ.
Τίτλος: Απ: Κατάφερα και κόλλησα τον Jimmy!!!
Αποστολή από: Χάρης στις Νοέμβριος 08, 2010, 15:50
Οι χειροκίνητες είναι πιο αξιόπιστες, και δεν έχει αναφερθεί ποτέ βλάβη.

Αντίθετα στις αυτόματες :
- Μπορεί να βγει το σωληνάκι της υποπίεσης
- Μπορεί να έχεις βάλει πολύ γράσο και να μην δουλεύουν
- Μπορεί να σου κοπεί καλωδιάκι κάτω από το τρανσφερ και να μην οπλίζει τις πλύμνες...

θες και άλλα ? ..... ένα σωρό προβλήματα.... και πάντα παρουσιάζονται όταν είσαι κολλημένος μέσα στις λάσπες, μακρυά από τον πολιτισμό...
Τίτλος: Απ: Κατάφερα και κόλλησα τον Jimmy!!!
Αποστολή από: YannisS στις Νοέμβριος 08, 2010, 16:05
Φίλε μου, οι χειροκίνητες εμπλέκουν, είτε το θέλουν, είτε όχι. Μειονέκτημα, το ότι πρέπει να βγεις από το αυτοκίνητο για να τις ενεργοποιήσεις και να τις απενεργοποιήσεις.
Με τις αυτόματες, έχεις την ευκολία της εντολής εμπλοκής-απεμπλοκής από την καμπίνα, χωρίς δηλαδή να χρειάζεται να βγεις από το αυτοκίνητο.
Είσαι όμως εξαρτημένος από τις "διαθέσεις" των σωλήνων υποπίεσης (πχ, μπορεί εσύ να δίνεις την εντολή της εμπλοκής, αλλά να υπάρχει κάποια διαρροή και η εντολή σου να μην πραγματοποιείται.
Στα μοντέλα με το κουμπί, υπάρχει μεγαλύτερη "ευαισθησία" στις αστοχίες εμπλοκής της τετρακίνησης. Πχ, αρκεί ένα "ζόρικο" πέρασμα, από κλαδιά κλπ, για να παρουσιαστεί κάποιο πρόβλημα (κομένο καλώδιο κλπ).
Τίτλος: Απ: Κατάφερα και κόλλησα τον Jimmy!!!
Αποστολή από: pointer στις Νοέμβριος 08, 2010, 17:27

Στα μοντέλα με το κουμπί, υπάρχει μεγαλύτερη "ευαισθησία" στις αστοχίες εμπλοκής της τετρακίνησης. Πχ, αρκεί ένα "ζόρικο" πέρασμα, από κλαδιά κλπ, για να παρουσιαστεί κάποιο πρόβλημα (κομένο καλώδιο κλπ).

Το έχω ζήσει αυτό...