jimnyclub.com

Τεχνικά θέματα - Bάση πληροφοριών, Προβλημάτων, Μετατροπών και Βελτιώσεων => Κινητήρας => Μήνυμα ξεκίνησε από: IronΜan στις Δεκέμβριος 19, 2005, 18:44

Τίτλος: Jimny - ψυγείο και προβλήματα
Αποστολή από: IronΜan στις Δεκέμβριος 19, 2005, 18:44
Απο τον Φίλο Ν. Ιωακείμ

Εχει αντιμετωπίσει κανείς πρόβλημα με την θερμοκρασία του κινητήρα ??
(που να μην σχετίζεται με θερμοστάτη,μαγνητική, ή τρύπιο ψυγείο)

Σήμερα ενημερώθηκα ότι τα suzuki (jimny) και τα daihatsu (terios) εμφανίζουν συχνά πρόβλημα με το ψυγείο με αποτέλεσμα να ανεβαίνει η θερμοκρασία. Σαν αιτία πληροφορήθηκα (ώς παθόν και εγώ) ότι το κράμα μετάλλου του κινητήρα σε συνδιασμό με τα διάφορα αντιψυκτικά της αγοράς, με την χρήση (δεν υπάρχει γενικός κανόνας του πότε θα σου παρουσιάσει την βλάβη) παράγει κάποια σωματίδια που είναι σαν πολύ ψιλή άμμος η οποία με τον χρόνο συσσωρεύεται στο ψυγείο και το βουλώνει σταδιακά με αποτέλεσμα κάποια στιγμή την άνοδο θερμοκρασίας και την κατάληξη στο πλησιέστερο συνεργείο. Αν είσαι τυχερός και είσαι μέσα στην εγγύηση, σου αλλάζουν το ψυγείο. Αλλιώς ή το χρυσοπληρώνεις ή σε στέλνουν (ή ψάχνεις μόνος σου) στο κατάλληλο συνεργείο - ψυγειά. Εγώ δυστυχώς ήμουνα εκτός εγγύησης και ευτυχώς με έστειλαν σε "δικό τους" μάστορα για να το καθαρίσει.
Τρόποι προστασίας που προτείνονται είναι η συχνή αλλαγή του αντιψυκτικού υγρού και για όποιον μπορεί απο θέμα χρόνου (γιατι σε κόστος ειναι πολύ μικρό) ο ετήσιος εσωτερικός καθαρισμός (γιατι εξωτερικά όλοι λίγο πολύ το πλένουμε).

Αν εξαιρέσουμε την ταλαιπωρία και το άγχος για μεγαλύτερη ζημιά......ήμουνα τυχερός μέσα στην ατυχία μου.....

Κάθε παρόμοια εμπειρία, άποψη, παρατήρηση....δεκτή & σεβαστή....

Φιλικά
Νιοακ
Τίτλος: Jimny - ψυγείο και προβλήματα
Αποστολή από: IronΜan στις Δεκέμβριος 19, 2005, 18:46
Απο τον Αndreasjmn

Το ίδιο ακριβώς συνέβει και σ΄εμένα το Σάββατο 19/6/04 στα 55.300 χλμ.. Καθώς οδηγούσα μύρισε η μηχανή!!! Σταμάτησα και τι να δώ; Το υγρό στο δοχείο του αντιψυκτικού ήταν κατάμαυρο και έβραζε, όσο δεν έτρεχε από το σωληνάκι της εξαέρωσης. Κατ΄ευθείαν αγόρασα αντιψυκτικό και άδειασα το δοχείο συμπληρώνοντας και στο ψυγείο. Σε μικρές διαδρομές το πρόβλημα εξακολουθόυσε οπότε Δευτέρα πρωί - πρωί το άφησα στο συνεργείο της SUZUKI στο Παλαιό Φάληρο. Για κακή μου τύχη ασχολήθηκαν αργά με το αυτοκίνητο μου και στις 17.30 που πήγα να  το παραλάβω απλώς μου ανακοίνωσαν ότι δεν έιναι έτοιμο γιατί έστειλαν το ψυγείο σε εξειδικευμένο τεχνίτη να το ξεβουλώσει στον Βοτανικό. Σ΄ερώτηση από τι βούλωσε, δεν πήρα σαφή απάντηση.

Μου είπε ο μηχανικός ότι θα αλλάξουν τη φτερωτή γιατί "πατινάριζε". Μήπως  επί τη ευκαιρία να την μετέτρεπα σε ηλεκτρική, για το κολύμπι ξέρετε!
Περιμένω προτάσεις σας ακόμη και τηλεφωνικώς (Την ίδια ημέρα, νωρίτερα του προαναφερθέντος, και ενώ έχω αντικαταστήσει το freon, το a/c δεν λειτουργούσε σωστά. Στην αρχή εβγαζε κρύο αέρα και μετά χλιαρό.

Δεν γνωρίζω για την ώρα εάν σχετίζονται, αυρίο θα έχω περισσότερα νέα.
Τίτλος: Jimny - ψυγείο και προβλήματα
Αποστολή από: IronΜan στις Δεκέμβριος 19, 2005, 18:47
Aπο τον Vitarakia

Απ'ότι διάβασα παραπάνω υπάρχει κάποια παραπληροφόρηση!!!!!!!
1)Δεν υπάρχει ρελέ στο υδραργυρικό!!!!!!!!!
2)Το υδραργιρικό κομπλάρει με τη διόγκωση του υγρού που υπάρχει μέσα
3)Το check ανάβει λίγο πριν σβήσει ο κινητήρας
4)Στους 105 βαθμούς δίνει εντολή ο εγκέφαλος του βεντιλατέρ του A/C και ανάβει (μια που το A/C λειτουργεί μέσω εγκεφάλου) :!: :!: Το βασικότερο όμως είναι οτι το υδραργυρικό επισκευάζεται !!!!!!! :!::!:
Αφού εχθές συγκεκριμένα έγινε σε ένα μαύρο jimny (Στάθη)
Αυτό βέβαια το έχω ξανακάνει σε Galloper, Vitara, Pajero
Τίτλος: Απ: Jimny - ψυγείο και προβλήματα
Αποστολή από: maradona στις Δεκέμβριος 25, 2005, 00:26
ironmanjumnys αυτοι ολοι που λες ,απο τον ενα και απο τον αλλο τι ειναι  8) ??? ??? ??? ???

εισαι εκπροσοποσ τυπου σα το ρουσοποθλο??? 8)
Τίτλος: Απ: Jimny - ψυγείο και προβλήματα
Αποστολή από: IronΜan στις Ιανουάριος 07, 2006, 00:47
Απο τον Blackchris στο www.to4x4.gr

Κύκλωμα ψύξης Vitara 2.0 L και Grand Vitara 2.0 L (κινητήρας L4).
Η αλλιώς η ιστορία παιδιών που δεν “έπαιρναν τα γράμματα και έγιναν μηχανικοί”.

Στην τελευταία εκδρομή που συμμετείχα (hellas trans 2005) οι άσπονδοι φίλοι μου είχαν την ευκαιρία να απολαύσουν το Vitara μου να μετατρέπεται απο Αυτοκράτορα σε χύτρα ταχύτητας για φασόλια, αφού εντελώς αδικαιολόγητα άρχισε να ανεβάζει θερμοκρασία κάτι εντελώς αδιανόητο για το συγκεκριμένο αυτοκίνητο μέχρι τώρα. Να φανταστείτε ότι ο δείκτης θερμοκρασίας καθόταν πάντα στο ίδιο σημείο σκανδαλωδώς, ανεξάρτητα απο το ζόρι που του έριχνα.
Τα κακά μηνύματα μου είχε μεταφέρει πριν απο 4 χρόνια γνωστός μου μηχανικός απο τα κεντρικό service της Suzuki, ότι έχουν σοβαρό πρόβλημα με τα ψυγεία τον Vitara και είχαν έρθει σε απόγνωση διότι δεν γνώριζαν απο που προέρχεται το πρόβλημα. Μερική λύση είχαν βρει χρησιμοποιώντας αντιψυκτικό της Motul με το οποίο κάπως οι βλάβες (βουλωμένα ψυγεία) είχαν μειωθεί. Θέλοντας λοιπόν να προλάβω το κακό έτρεξα και αγόρασα το ακριβότερο αντιψυκτικό της motul περίπου 10 € το λίτρο αν θυμάμαι καλά, και έκτοτε ησύχασα (χεχε έτσι νόμιζα).
Στην δεύτερη μέρα της Hellas trans λοιπόν συνέβη το απίστευτο και ύστερα απο 5 χρόνια χρήσεις εντός και εκτός.
Η ομάδα σταμάτησε στην μέση του δρόμου και απολάμβανε την χύτρα ταχύτητας (ψυγείο και δοχείο διαστολής). Χρειάστηκε να περάσει αρκετή ώρα μέχρι το κύκλωμα ψύξης να κρυώσει και να πάρει 2,5 λίτρα αγνό νεράκι ορεινής πηγής απο τα περίπου 7 λίτρα που χωράει σύνολο.
Το πρόβλημα αποδόθηκε σε ελλιπή εξαέρωση μιας και η αντιπροσωπεία πριν 1 εβδομάδα χρειάστηκε να βγάλει (και να αδειάσει) το ψυγείο για να αλλάξει ένα ρουλεμάν που είχε καταστραφεί απο την λάσπη του περασμένου χειμώνα.
Το πρόβλημα λύθηκε για εκείνη την ημέρα χωρίς άλλα παρατράγουδα, αλλά ξαναεμφανίσθηκε λιγότερο την επόμενη ημέρα και έφτασε σε κίνδυνο καψίματος του μοτέρ (αν δεν σταμάταγα αμέσως μόλις έβλεπα οτι ο δείκτης έκανε limit up) μετά απο δύο μέρες.
Όταν στην μέση του πουθενά η κατάσταση έφτασε στο απροχώρητο αποφασίσθηκε να ξηλωθεί ο θερμοστάτης μπας και ...... αλλά φευ άδικα καταστράφηκε για να χρησιμοποιηθεί το λαστιχάκι στεγανοποίησης χωρίς αυτόν.
Μετά απο τηλεφωνήματα σε διάφορους γνωστούς που υποτίθεται ότι γνώριζαν όλοι άρχισαν να μιλάνε για καμένη φλάντζα. Πράγμα όμως απίθανο μιας και τα λάδια ήταν καθαρά απο “σαπουνάδες” Ναι αλλά το χαμένο νερό που παει ? Ήταν η εύλογη απορία μου.
Μη δυνάμενος να συνεχίσω αποχαιρέτησα τους φίλους με αρκετό νερό καβάτζα με πορεία Έδεσσα (απείχαμε 30 χλμ) και μετά Θες/νικη για εξουσιοδοτημένο την επόμενη μέρα αφού ήταν Κυριακή.
Στην Έδεσσα φίλος απο τηλεφώνου μου είπε το προφανές “βγάλε τα μπουζί αν είναι καθαρά ξέχνα την καμένη φλάντζα. Πράγμα που έκανα διαπιστώνοντας ότι τα μπουζί ήταν ακριβώς τυπικά, λίγο γκρι απο την καύση και όχι με σκουριά και νερά όπως θα ήταν αν είχα καμένη φλάντζα.
Πρωί πρωί στην Αντιπροσωπεία της Θες/κης (Σε μια απο τις δυο που υπάρχουν) να παρακαλάω τον αρχιμηχανικό να ρίξει μια ματιά στο αμάξι, και αυτός να μου δείχνει το γεμάτο ραντεβού καρνέ του για σέρβις και επισκευές μέχρι το τέλος της εβδομάδας απαξιώνοντας να ρίξει έστω μια ματιά στο αμάξι (βλέπεις στην Ασία που βρισκόμαστε ο άλλος βρίσκει απόλαυση να σε πατάει άμα έχεις ανάγκη).
Μετά απο επιμονή και παρακάλια και αφού εξήγησα ότι με περιμένει παρέα στα Βουνά ότι είμαι απο Αθήνα και ότι δεν έχω μια εβδομάδα καιρό να με αναλάβει ο “Μεγάλος” κατάλαβε ότι ο πελάτης θα πάει έτσι και αλλιώς αλλού, υπέκυψε στα επιμονή μου να απαντήσει, πιο πιστεύει ότι είναι το πρόβλημα.
- Φίλε ξέχνα την καμένη φλάντζα έχεις βουλωμένο ψυγείο και πρέπει να το αλλάξεις αμέσως. Κόστος νέου ψυγείου 400 € !!!
Μα πως βούλωσε, του έχω το καλύτερο αντιψυκτικό άρχισα να ψελλίζω, και ήρθε η Θείκη απάντηση “ τα καπάκια του ψυγείου είναι πλαστικά και μικρά ρινίσματα απο αυτά φεύγουν και το φράζουν με αποτέλεσμα το ψυγείο να είναι για πέταμα, απάντησε με ύφος 1000 καρδινάλιων. Μα πως είναι δυνατόν ξαναψέλισα ?
Αγόρι μου ασχολούμαι 30 χρόνια με τα Suzuki την δουλειά μου θα μου μάθεις ?
Απάντησε ενοχλημένος.
?ντε τώρα να του πεις ότι και 1000 χρόνια να ασχολείται με τα Suzuki τούρκος και Ασιάτης θα μείνει αυτός και όλα τα εξουσιοδοτημένα Αθηνών – Θεσν/ικης και περιχώρων.
Ο μόνος λόγος που οφείλω ευγνωμοσύνη στον Γκουρού μηχανικό της Suzuki ήταν ότι για να με ξεφορτωθεί μου έδωσε λάθος όνομα εισαγωγέα ψυγείων για να πάω να βάλω καινούργιο, όπου στον δρόμο ψάχνοντας έπεσα πάνω σε ψυγειά αυτοκινήτων.
Και εδώ λοιπόν αρχίζει το μάθημα (να είναι καλά ο άνθρωπος)

Σοκ πρώτο
Τα ψυγεία της Suzuki ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΜΗ ΕΠΙΣΚΕΥΑΣΙΜΑ. Αφού βγει το πάνω καπάκι καθαρίζονται – ξεβουλώνονται με βέργα στους αυλούς και χημικό διάλειμμα, και αφού μπει νέο εσωτερικό λαστιχάκι στο πλαστικό πάνω καπάκι ελέγχονται με πίεση 5 bar και επανατοποθετούνται. Κόστος 50 € (το ακούτε μαθητευόμενοι μάγοι στου Κασσίδη το κεφάλι ??).

Σοκ δεύτερο
Το βούλωμα του ψυγείου ΚΑΙ ΤΟΝ ΥΔΡΟΧΥΤΩΝΙΩΝ οφείλετε στην ΗΛΕΚΤΡΟΛΥΣΗ που γίνετε λόγω ασυμβατότητας του αλουμινένιου καπακιου του κινητήρα του σιδερένιου κορμού και του χάλκινου ψυγείου. Απόδειξη ο γκρι σοβάς στο εσωτερικό του ψυγείου και στης σωλήνες εισαγωγής – εξαγωγής νερού καθώς και εκεί που φωλιάζει ο θερμοστάτης.
Το πρόβλημα λοιπόν εντοπίζεται σε ΟΛΟ το κύκλωμα ψύξης του κινητήρα L4 (τον οποίο φορούν το Vitara 2.0L και GV 2.0L)
Το πρόβλημα λύνεται με εσωτερικό πλύσιμο του κινητήρα με ειδικό πλυντήριο το οποίο συνδέεται στα κολάρα εισαγωγής και εξαγωγής νερού του κινητήρα.
Το πλυντήριο σαν απορρυπαντικό χρησιμοποιεί νερό βρύσης με πρόσθεση ειδικού χημικού (500 ml). O εσωτερικός καθαρισμός διάρκεσε 2 ώρες και όταν τελείωσε ο κινητήρας όσο μπορούσα να δω εσωτερικά άστραφτε. Κόστος πλυσίματος μηχανής 50 €. Εξυπακούεται ότι αν άλλαζα ψυγείο αυτό θα βούλωνε σε κάνα χρόνο και φτου απο την αρχή, μια που η ρουφιάνα η Suzuki δεν έχει καλά ψυγεία.

Σοκ τρίτο.
Η Ηλεκτρόλυση αντιμετωπίζεται με ένα ειδικό πρόσθετο στο αντιψυκτικό γύρο στα 35 ml και κόστους περιπου 7 € !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! (για την ακρίβεια το πρόσθετο αυτό δεν εμποδίζει την ηλεκτρόλυση απλώς δεν αφήνει τα παράγωγα της να επικαθίσουν και να φράξουν το κύκλωμα ψύξης. Απλώς αιωρούνται στο διάλυμα και με την αλλαγή του νερού φεύγουν και αυτά).

7 € ΞΕΦΤΊΛΕΣ ΜΑΘΗΤΕΘΟΜΕΝΟΙ ΜΑΓΟΙ ΠΟΥ ΕΠΕΙΔΗ ΜΙΚΡΟΙ ΔΕΝ “ΠΑΙΡΝΑΤΕ” ΤΑ ΓΡΑΜΜΑΤΑ ΜΑΘΑΤΕ ΜΙΑ “ΤΕΧΝΗ” ΝΑ ΤΑΛΑΙΠΟΡΗΤΕ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ.

Ηλεκτρόλυση λοιπόν και όχι πλαστικά ρινίσματα και λοιπές μαστορικές κουράδες.
Ο τύπος αντιμετωπίζει περίπου 3 με 4 vitara την εβδομάδα και δουλεύει με χαρακτηριστική άνεση.
Να πω για την ιστορία ότι απο τους 54 εσωτερικούς αυλούς του ψυγείου μου ήταν ξεβούλωτοι μόνο οι 17 !
Να πω επίσης ότι σε ερώτηση μου γιατί δεν ενημερώνει την Suzuki και άλλες αντιπ/πιες με το ίδιο πρόβλημα η απάντηση – με ελαφρό σαρδόνιο μειδίαμα – ήταν αφοπλιστική : και εμείς κλέφτες θα γίνουμε ?
Κατά την 4ωρη παρουσία μου στο μαγαζί του κατέφθασαν υπάλληλοι με ψυγεία απο την BMW την VOLVO κτλ.
Σαν αντιψυκτικό στο Vitara μπήκε Valeo και σαν αντί ηλεκτρολυτικό κάποιο PROTEC αμερικάνικο προιόν, πρέπει να αλλάζονται κάθε 25. 000 klm.
Όποιος φίλος απο Θες/νικη τις κοντινές πόλεις αντιμετωπίζει το ίδιο πρόβλήμα πόλη ευχαρίστως να διαφημίσω τον συγκεκριμένο ψυγειά, έχω κρατήσει την κάρτα του.

Τελικό κόστος 150 €

Ξεβούλωμα – πλύσιμο ψυγείου
Εσωτερικό πλύσιμο κυκλώματος ψύξης
2 x 4 λίτρα Valeo
1 αντι ηλεκτρολυτικό
1 θερμοστάτης
2 καφέδες (δωρεάν)


Το συγκεκριμένο πρόβλημα με τα ψυγεία το παρουσιάζουν και τα Jimny

Για την ιστορία ο ψειγειάς λέγεται Φερεντίνος και βρίσκεται  στη Βούλγαρη είναι :
Στρωμνίτσης 56 (τέρμα Βούλγαρη) 2310 303756.
Τίτλος: Απ: Jimny - ψυγείο και προβλήματα
Αποστολή από: makis29 στις Ιανουάριος 15, 2006, 00:55
Εχω ανοιξει ενα θεμα ju_11

http://www.jimnyclub.com/forum/index.php?topic=175.0 ;)
θελω τις γνωμες σας

και εδω ενα
http://www.to4x4.gr/html/site/forum/viewtopic.php?t=2664  ;)
Τίτλος: Απ: Jimny - ψυγείο και προβλήματα
Αποστολή από: Nick στις Ιούλιος 08, 2006, 17:44
Απο τον Blackchris στο www.to4x4.gr

Κύκλωμα ψύξης Vitara 2.0 L και Grand Vitara 2.0 L (κινητήρας L4).
Η αλλιώς η ιστορία παιδιών που δεν “έπαιρναν τα γράμματα και έγιναν μηχανικοί”.

Στην τελευταία εκδρομή που συμμετείχα (hellas trans 2005) οι άσπονδοι φίλοι μου είχαν την ευκαιρία να απολαύσουν το Vitara μου να μετατρέπεται απο Αυτοκράτορα σε χύτρα ταχύτητας για φασόλια, αφού εντελώς αδικαιολόγητα άρχισε να ανεβάζει θερμοκρασία κάτι εντελώς αδιανόητο για το συγκεκριμένο αυτοκίνητο μέχρι τώρα. Να φανταστείτε ότι ο δείκτης θερμοκρασίας καθόταν πάντα στο ίδιο σημείο σκανδαλωδώς, ανεξάρτητα απο το ζόρι που του έριχνα.
Τα κακά μηνύματα μου είχε μεταφέρει πριν απο 4 χρόνια γνωστός μου μηχανικός απο τα κεντρικό service της Suzuki, ότι έχουν σοβαρό πρόβλημα με τα ψυγεία τον Vitara και είχαν έρθει σε απόγνωση διότι δεν γνώριζαν απο που προέρχεται το πρόβλημα. Μερική λύση είχαν βρει χρησιμοποιώντας αντιψυκτικό της Motul με το οποίο κάπως οι βλάβες (βουλωμένα ψυγεία) είχαν μειωθεί. Θέλοντας λοιπόν να προλάβω το κακό έτρεξα και αγόρασα το ακριβότερο αντιψυκτικό της motul περίπου 10 € το λίτρο αν θυμάμαι καλά, και έκτοτε ησύχασα (χεχε έτσι νόμιζα).
Στην δεύτερη μέρα της Hellas trans λοιπόν συνέβη το απίστευτο και ύστερα απο 5 χρόνια χρήσεις εντός και εκτός.
Η ομάδα σταμάτησε στην μέση του δρόμου και απολάμβανε την χύτρα ταχύτητας (ψυγείο και δοχείο διαστολής). Χρειάστηκε να περάσει αρκετή ώρα μέχρι το κύκλωμα ψύξης να κρυώσει και να πάρει 2,5 λίτρα αγνό νεράκι ορεινής πηγής απο τα περίπου 7 λίτρα που χωράει σύνολο.
Το πρόβλημα αποδόθηκε σε ελλιπή εξαέρωση μιας και η αντιπροσωπεία πριν 1 εβδομάδα χρειάστηκε να βγάλει (και να αδειάσει) το ψυγείο για να αλλάξει ένα ρουλεμάν που είχε καταστραφεί απο την λάσπη του περασμένου χειμώνα.
Το πρόβλημα λύθηκε για εκείνη την ημέρα χωρίς άλλα παρατράγουδα, αλλά ξαναεμφανίσθηκε λιγότερο την επόμενη ημέρα και έφτασε σε κίνδυνο καψίματος του μοτέρ (αν δεν σταμάταγα αμέσως μόλις έβλεπα οτι ο δείκτης έκανε limit up) μετά απο δύο μέρες.
Όταν στην μέση του πουθενά η κατάσταση έφτασε στο απροχώρητο αποφασίσθηκε να ξηλωθεί ο θερμοστάτης μπας και ...... αλλά φευ άδικα καταστράφηκε για να χρησιμοποιηθεί το λαστιχάκι στεγανοποίησης χωρίς αυτόν.
Μετά απο τηλεφωνήματα σε διάφορους γνωστούς που υποτίθεται ότι γνώριζαν όλοι άρχισαν να μιλάνε για καμένη φλάντζα. Πράγμα όμως απίθανο μιας και τα λάδια ήταν καθαρά απο “σαπουνάδες” Ναι αλλά το χαμένο νερό που παει ? Ήταν η εύλογη απορία μου.
Μη δυνάμενος να συνεχίσω αποχαιρέτησα τους φίλους με αρκετό νερό καβάτζα με πορεία Έδεσσα (απείχαμε 30 χλμ) και μετά Θες/νικη για εξουσιοδοτημένο την επόμενη μέρα αφού ήταν Κυριακή.
Στην Έδεσσα φίλος απο τηλεφώνου μου είπε το προφανές “βγάλε τα μπουζί αν είναι καθαρά ξέχνα την καμένη φλάντζα. Πράγμα που έκανα διαπιστώνοντας ότι τα μπουζί ήταν ακριβώς τυπικά, λίγο γκρι απο την καύση και όχι με σκουριά και νερά όπως θα ήταν αν είχα καμένη φλάντζα.
Πρωί πρωί στην Αντιπροσωπεία της Θες/κης (Σε μια απο τις δυο που υπάρχουν) να παρακαλάω τον αρχιμηχανικό να ρίξει μια ματιά στο αμάξι, και αυτός να μου δείχνει το γεμάτο ραντεβού καρνέ του για σέρβις και επισκευές μέχρι το τέλος της εβδομάδας απαξιώνοντας να ρίξει έστω μια ματιά στο αμάξι (βλέπεις στην Ασία που βρισκόμαστε ο άλλος βρίσκει απόλαυση να σε πατάει άμα έχεις ανάγκη).
Μετά απο επιμονή και παρακάλια και αφού εξήγησα ότι με περιμένει παρέα στα Βουνά ότι είμαι απο Αθήνα και ότι δεν έχω μια εβδομάδα καιρό να με αναλάβει ο “Μεγάλος” κατάλαβε ότι ο πελάτης θα πάει έτσι και αλλιώς αλλού, υπέκυψε στα επιμονή μου να απαντήσει, πιο πιστεύει ότι είναι το πρόβλημα.
- Φίλε ξέχνα την καμένη φλάντζα έχεις βουλωμένο ψυγείο και πρέπει να το αλλάξεις αμέσως. Κόστος νέου ψυγείου 400 € !!!
Μα πως βούλωσε, του έχω το καλύτερο αντιψυκτικό άρχισα να ψελλίζω, και ήρθε η Θείκη απάντηση “ τα καπάκια του ψυγείου είναι πλαστικά και μικρά ρινίσματα απο αυτά φεύγουν και το φράζουν με αποτέλεσμα το ψυγείο να είναι για πέταμα, απάντησε με ύφος 1000 καρδινάλιων. Μα πως είναι δυνατόν ξαναψέλισα ?
Αγόρι μου ασχολούμαι 30 χρόνια με τα Suzuki την δουλειά μου θα μου μάθεις ?
Απάντησε ενοχλημένος.
?ντε τώρα να του πεις ότι και 1000 χρόνια να ασχολείται με τα Suzuki τούρκος και Ασιάτης θα μείνει αυτός και όλα τα εξουσιοδοτημένα Αθηνών – Θεσν/ικης και περιχώρων.
Ο μόνος λόγος που οφείλω ευγνωμοσύνη στον Γκουρού μηχανικό της Suzuki ήταν ότι για να με ξεφορτωθεί μου έδωσε λάθος όνομα εισαγωγέα ψυγείων για να πάω να βάλω καινούργιο, όπου στον δρόμο ψάχνοντας έπεσα πάνω σε ψυγειά αυτοκινήτων.
Και εδώ λοιπόν αρχίζει το μάθημα (να είναι καλά ο άνθρωπος)

Σοκ πρώτο
Τα ψυγεία της Suzuki ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΜΗ ΕΠΙΣΚΕΥΑΣΙΜΑ. Αφού βγει το πάνω καπάκι καθαρίζονται – ξεβουλώνονται με βέργα στους αυλούς και χημικό διάλειμμα, και αφού μπει νέο εσωτερικό λαστιχάκι στο πλαστικό πάνω καπάκι ελέγχονται με πίεση 5 bar και επανατοποθετούνται. Κόστος 50 € (το ακούτε μαθητευόμενοι μάγοι στου Κασσίδη το κεφάλι ??).

Σοκ δεύτερο
Το βούλωμα του ψυγείου ΚΑΙ ΤΟΝ ΥΔΡΟΧΥΤΩΝΙΩΝ οφείλετε στην ΗΛΕΚΤΡΟΛΥΣΗ που γίνετε λόγω ασυμβατότητας του αλουμινένιου καπακιου του κινητήρα του σιδερένιου κορμού και του χάλκινου ψυγείου. Απόδειξη ο γκρι σοβάς στο εσωτερικό του ψυγείου και στης σωλήνες εισαγωγής – εξαγωγής νερού καθώς και εκεί που φωλιάζει ο θερμοστάτης.
Το πρόβλημα λοιπόν εντοπίζεται σε ΟΛΟ το κύκλωμα ψύξης του κινητήρα L4 (τον οποίο φορούν το Vitara 2.0L και GV 2.0L)
Το πρόβλημα λύνεται με εσωτερικό πλύσιμο του κινητήρα με ειδικό πλυντήριο το οποίο συνδέεται στα κολάρα εισαγωγής και εξαγωγής νερού του κινητήρα.
Το πλυντήριο σαν απορρυπαντικό χρησιμοποιεί νερό βρύσης με πρόσθεση ειδικού χημικού (500 ml). O εσωτερικός καθαρισμός διάρκεσε 2 ώρες και όταν τελείωσε ο κινητήρας όσο μπορούσα να δω εσωτερικά άστραφτε. Κόστος πλυσίματος μηχανής 50 €. Εξυπακούεται ότι αν άλλαζα ψυγείο αυτό θα βούλωνε σε κάνα χρόνο και φτου απο την αρχή, μια που η ρουφιάνα η Suzuki δεν έχει καλά ψυγεία.

Σοκ τρίτο.
Η Ηλεκτρόλυση αντιμετωπίζεται με ένα ειδικό πρόσθετο στο αντιψυκτικό γύρο στα 35 ml και κόστους περιπου 7 € !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! (για την ακρίβεια το πρόσθετο αυτό δεν εμποδίζει την ηλεκτρόλυση απλώς δεν αφήνει τα παράγωγα της να επικαθίσουν και να φράξουν το κύκλωμα ψύξης. Απλώς αιωρούνται στο διάλυμα και με την αλλαγή του νερού φεύγουν και αυτά).

7 € ΞΕΦΤΊΛΕΣ ΜΑΘΗΤΕΘΟΜΕΝΟΙ ΜΑΓΟΙ ΠΟΥ ΕΠΕΙΔΗ ΜΙΚΡΟΙ ΔΕΝ “ΠΑΙΡΝΑΤΕ” ΤΑ ΓΡΑΜΜΑΤΑ ΜΑΘΑΤΕ ΜΙΑ “ΤΕΧΝΗ” ΝΑ ΤΑΛΑΙΠΟΡΗΤΕ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ.

Ηλεκτρόλυση λοιπόν και όχι πλαστικά ρινίσματα και λοιπές μαστορικές κουράδες.
Ο τύπος αντιμετωπίζει περίπου 3 με 4 vitara την εβδομάδα και δουλεύει με χαρακτηριστική άνεση.
Να πω για την ιστορία ότι απο τους 54 εσωτερικούς αυλούς του ψυγείου μου ήταν ξεβούλωτοι μόνο οι 17 !
Να πω επίσης ότι σε ερώτηση μου γιατί δεν ενημερώνει την Suzuki και άλλες αντιπ/πιες με το ίδιο πρόβλημα η απάντηση – με ελαφρό σαρδόνιο μειδίαμα – ήταν αφοπλιστική : και εμείς κλέφτες θα γίνουμε ?
Κατά την 4ωρη παρουσία μου στο μαγαζί του κατέφθασαν υπάλληλοι με ψυγεία απο την BMW την VOLVO κτλ.
Σαν αντιψυκτικό στο Vitara μπήκε Valeo και σαν αντί ηλεκτρολυτικό κάποιο PROTEC αμερικάνικο προιόν, πρέπει να αλλάζονται κάθε 25. 000 klm.
Όποιος φίλος απο Θες/νικη τις κοντινές πόλεις αντιμετωπίζει το ίδιο πρόβλήμα πόλη ευχαρίστως να διαφημίσω τον συγκεκριμένο ψυγειά, έχω κρατήσει την κάρτα του.

Τελικό κόστος 150 €

Ξεβούλωμα – πλύσιμο ψυγείου
Εσωτερικό πλύσιμο κυκλώματος ψύξης
2 x 4 λίτρα Valeo
1 αντι ηλεκτρολυτικό
1 θερμοστάτης
2 καφέδες (δωρεάν)


Το συγκεκριμένο πρόβλημα με τα ψυγεία το παρουσιάζουν και τα Jimny

Για την ιστορία ο ψειγειάς λέγεται Φερεντίνος και βρίσκεται  στη Βούλγαρη είναι :
Στρωμνίτσης 56 (τέρμα Βούλγαρη) 2310 303756.
Γνωριζει κανεις αν το ιδιο προβλημα υπαρχει και στα καινουργια JIMNY με τους δυο εκεντροφορους?Αν ναι, τι πρεπει να γινει για να το προλαβω τωρα που ειναι καινουργιο το αυτοκινητο?(Υπ'οψην οτι το ψυγειο πρεπει να ειναι πλαστικο ή αλουμινενιο κι οχι χαλκινο)
Τίτλος: Απ: Jimny - ψυγείο και προβλήματα
Αποστολή από: IronΜan στις Ιούλιος 08, 2006, 22:10
?Αν ναι, τι πρεπει να γινει για να το προλαβω τωρα που ειναι καινουργιο το αυτοκινητο?(Υπ'οψην οτι το ψυγειο πρεπει να ειναι πλαστικο ή αλουμινενιο κι οχι χαλκινο)

Να μην αγχώνεσαι..... εμένα με 55χιλ περίπου, και απο το 2000 δεν έχει συμβεί κάτι.....
Τίτλος: Απ: Jimny - ψυγείο και προβλήματα
Αποστολή από: Michalis στις Ιούλιος 10, 2006, 12:05
Η αλλαγή του ψυκτικού/αντιθερμικού υγρού πρέπει να γίνεται κάθε 2 χρόνια. ΠΡΟΣΟΧΗ όπως ισχύει και με το λάδι έτσι και εδώ πρέπει να τηρούμε τις προδιαγραφές του κατασκευαστή. Θα πρέπει να χρησιμοποιούμε τα σωστά επώνυμα προιόντα και όχι να βάζουμε "ξύδια" στο ψυγείο ή ότι άλλο μας είπε ο "μηχανικός" μας 0_21.
Η διαδικασία τις αντικατάστασης & καθαρισμού του κυκλώματος ψύξης είναι πολύ απλή:
1. Χρειαζόμαστε ένα συλλέκτη (π.χ.σκεύος μεταλλικό ή πλαστικό με χωρητικότητα 5lt) για να αδειάσουμε
το παλιό ψυκτικό.

2. Ανοίγουμε την τάπα του ψυγείου και τραβάμε το καπάκι του άσπρου δοχείου πλήρωσης στο δεξί μέρος του χώρου της μηχανής. Ετσι θα εισέλθει αέρας στο κύκλωμα για να το αδειάσουμε.

3. Στο κάτω μέρος του ψυγείου προς τα δεξιά όπως το κοιτάμε απο μπροστά έχει μία μικρή πλαστική πεταλούδα. Την ξεβιδώνουμε προσεχτικά. Δεν θέλει πολύ δύναμη διότι οι βόλτες είναι πλαστικές και μπορεί τις καταστρέψουμε εύκολα.

4. Αφού αδειάσει όλο το ψυκτικό στον συλλέκτη ξαναβιδώνουμε την πεταλούδα αλλά δεν βάζουμε την τάπα του ψυγείου και του πλαστικού άσπρου δοχείου.

5. Σύμφωνα την διαδικασία καθαρισμού του επίσημου service manual γεμίζουμε το ψυγείο με καθαρό νερό(βρύσης) αργά ώστε να γεμίσει το κύκλωμα και σταματάμε όταν το νερό φτάσει κάτω απο τον λαιμό του ψυγείου.

6. Βάζουμε τον κινητήρα σε λειτουργία χωρίς να βάλουμε τις τάπες. Περιμένουμε 5' περίπου μέχρι να ζεσταθεί ο κινητήρας και να ανοίξει ο θερμοστάτης. Αυτό φαίνεται όταν παρατηρώντας τον λαιμό του ψυγείου θα δούμε το νερό να κινείται με ροή προς τα δεξιά. Αυτό πρέπει να γίνει ώστε να υπάρξει ροή στο κύκλωμα και το νερό να καθαρίσει τους σωλήνες και το ψυγείο.

7. Σβήνουμε τον κινητήρα και περιμένουμε να πέσει η θερμοκρασία του νερού.

8. Ξεβιδώνουμε πάλι την πεταλούδα στο κάτω μέρος του ψυγείου ώστε ν' αδειάσουμε το νερό. Το νερό θα πρέπει να έχει σκούρο χρώμα σχετικά εφόσον καθάρισε το κύκλωμα. Η διαδικασία θα επαναληφθεί απο 1 - 3 φορές μέχρι το νερό που αδειάζουμε να είναι πλέον καθαρό. Εδώ τελειώνει η φάση του καθαρισμού.

9. Βιδώνουμε προσεχτικά την πεταλούδα στο κάτω μέρος του ψυγείου.

10. Γεμίζουμε το ψυγείο με ψυκτικό αργά και σταθερά ώστε να "τραβάει" το υγρό μέχρι η στάθμη να φτάσει κάτω απο τον λαιμό. Στην συνέχεια γεμίζουμε με ψυκτικό το βοηθητικό άσπρο δοχείο μεταξύ min - max και κλείνουμε την τάπα του με το σωληνάκι.

11. Χωρίς να βάλουμε την τάπα του ψυγείου ξεκινάμε τον κινητήρα ώστε να ζεσταθεί και να ανοίξει ο θερμοστάτης σε 5'. Με την ροή του ψυκτικού θα γίνει εξαέρωση του κυκλώματος και αν η στάθμη του ψυκτικού πέσει θα συμπληρώσουμε μέχρι να φτάσει και πάλι κάτω απο τον λαιμό στο ψυγείο. Βιδώνουμε την τάπα του ψυγείου και ελέγχουμε την πεταλούδα κάτω απο το ψυγείο για τυχόν διαρροή.
Εδώ τελείωσε και η φάση της αντικατάστασης.







Τίτλος: Απ: Jimny - ψυγείο και προβλήματα
Αποστολή από: NickSi στις Ιούλιος 10, 2006, 12:09
Kαι βεβαια, για μια ακομη φορα: MΠΡΑΒΟ ΜΙΧΑΛΗ!!! cl cl cl roc2
Τίτλος: Απ: Jimny - ψυγείο και προβλήματα
Αποστολή από: Nick στις Ιούλιος 10, 2006, 15:41
Δηλαδη δεν θα χρειαστω καποιο αντι-ηλεκτρολυτικο αφου το προβλημα το παρουσιαζουν και τα JIMNY?Ποιος ο λογος να αλαχτει το πραφλου αν τα καταλοιπα της ηλεκτρολυσης δεν αιωρουνται μεσα σε αυτο αλλα φραζουν το ψυγειο?
Τίτλος: Απ: Jimny - ψυγείο και προβλήματα
Αποστολή από: Michalis στις Ιούλιος 10, 2006, 16:22
Δηλαδη δεν θα χρειαστω καποιο αντι-ηλεκτρολυτικο αφου το προβλημα το παρουσιαζουν και τα JIMNY?Ποιος ο λογος να αλαχτει το πραφλου αν τα καταλοιπα της ηλεκτρολυσης δεν αιωρουνται μεσα σε αυτο αλλα φραζουν το ψυγειο?

Το ψυκτικό πρέπει ν'αλλαχθεί διότι αλλοιώνεται η σύστασή του αρα και η αποτελεσματικότητά του. Επίσης αν αλλάζεται σε τακτά χρονικά διαστήματα όπως προβλέπει ο κατασκευαστής προλαμβάνουμε την δημιουργία κατάλοιπων. Καλό είναι να γίνεται σωστά η συντήρηση του κυκλώματος ψύξης.Αν φτάσουμε να "βουλώσουν" σωλήνες και το ψυγείο είναι πια αργά.
Τίτλος: Απ: Jimny - ψυγείο και προβλήματα
Αποστολή από: makis29 στις Ιούλιος 11, 2006, 00:15
και μία αντικατάσταση του θερμοστάτη δεν θα ηταν κακη  :)
Τίτλος: Απ: Jimny - ψυγείο και προβλήματα
Αποστολή από: gc στις Ιούλιος 27, 2006, 20:59
το ψυγειο το καθαρισα στης 82000 για προληπτικους λογους. Απο οτι μου ειπε ο τεχνικος μου ηταν καθαρο.
Στο επομενο σερβις, θα αλλαξω προληπτικα και θερμοστατη.... ;)
Τίτλος: Απ: Jimny - ψυγείο και προβλήματα
Αποστολή από: NickSi στις Ιούλιος 27, 2006, 21:35
Ασε ρε φιλε... αλλαξε τον στα επομενα 82.000 χλμ (και παλι βεβαια για προληπτικους λογους) γιατι το jimny ειπαμε: ΔΕ ΣΠΑΕΙ, ΔΕ ΧΑΛΑΕΙ!!!
Τίτλος: Απ: Jimny - ψυγείο και προβλήματα
Αποστολή από: gc στις Ιούλιος 27, 2006, 21:39
lol lol σωστος :)
Τίτλος: Απ: Jimny - ψυγείο και προβλήματα
Αποστολή από: kostas_preveza στις Οκτώβριος 15, 2006, 17:06
Δυστυχώς το σύστημα ψύξης από το jimny  πάσχει !!Ήμουν παθόν δύο φορές !
Πέρυσι τον Αύγουστο με A/C και κάποια ταχύτητα σε εθνική έβγαζε ζεστό αέρα ,κοιτάζω θερμοκρασία στο κόκκινο, σταματώ! Με καλοριφέρ πλέον ανοιχτό για να αυξήσω το κύκλωμα μου και γέμισμα ψυγείου με νερό φτάνω στην Suzuki ! 
Αλλαγή βεντιλατέρ, αντλίας νερού , θερμοστάτη , καθαρισμός ψυγείου και αφού ήμουν στα έξοδα και στα km αλλαγή ιμάντες !Έμαθα ότι αν το ζόριζα θα μου έσπαγε το καπάκι της μηχανής το οποίο μπορεί να συμβεί και στο άσχετο …τους ψυχρούς μήνες λόγο συστολής –διαστολής !Ήμουν παρόν σε περιστατικό με συνάδερφό μου που αναγκάστηκε να αλλάξει έτσι μηχανή !
Φέτος πριν από 15 μέρες , σε τακτικό servis θέλησα να αλλάξω αντιψυκτικό στην Suzuki!Αποτέλεσμα να μυρίζει η μηχανή και θερμοκρασία να ανεβαίνει.
Πρώτη αντίδραση Suzuki ,..αλλαγή θερμοστάτη. Αντέδρασα  εφόσον δεν ήξεραν αν έτσι θα λυνόταν το πρόβλημα μου ή θα προχωρούσαν  και σε άλλες εκκαθαρίσεις  ανταλλακτικών. Να μη σας  κουράζω , ήθελε εξαέρωση την οποία δεν την έχουν κάνει σωστά πάλι ,,,μετά την αλλαγή του αντιψυκτικού !!Κάποια στιγμή θα ακολουθήσω την συμβουλή του φίλου μας  Μιχάλη να την κάνω μόνος μου!
Σας ευχαριστώ για την φλυαρία μου…
(Υ.Γ:Είναι κρίμα να ξεκινάς εκδρομή και να γυρνάς με σπασμένη μηχανή  ή  να  έχεις  το φόβο της  υπερθέρμανσης  .
Αυτό το υγρό που σκορπάς τα  σωματίδια (Ηλεκτρόλυση ) που το ζητάμε και πώς …
Στάθηκα  δύο φορές τυχερός και δεν ξέρω για την επόμενη αν το προλάβω…)
Τίτλος: Απ: Jimny - ψυγείο και προβλήματα
Αποστολή από: gc στις Οκτώβριος 16, 2006, 14:00
πες μας τι μοντελο εχεις.
Τίτλος: Απ: Jimny - ψυγείο και προβλήματα
Αποστολή από: kostas_preveza στις Οκτώβριος 16, 2006, 19:18
Ειναι metαl top μοντέλο 12/1999, με 100.000 km περίπου!Βγήκε κάποια σειρά με πρόβλημα;;
Τίτλος: Απ: Jimny - ψυγείο και προβλήματα
Αποστολή από: gc στις Οκτώβριος 17, 2006, 21:48
κατι ειχα ακουσει για τα 8V αλλα νομιζω οτι απλα σου ετυχε..... θελει προσοχη το συστημα ψυξης και καλη συντηρηση... για ολα τα αυτοκινητα ;)
Τίτλος: Απ: Jimny - ψυγείο και προβλήματα
Αποστολή από: Jericho στις Οκτώβριος 18, 2006, 15:54
Δεν υπάρχουν Jimny 8V... Όλα είναι 16βάλβιδα, με διαφορά στους εκκεντροφόρους, G13BB με μονό, M13A με διπλό.
Τίτλος: Απ: Jimny - ψυγείο και προβλήματα
Αποστολή από: apla στις Οκτώβριος 18, 2006, 20:40
Δυστυχώς το σύστημα ψύξης από το jimny  πάσχει !!Ήμουν παθόν δύο φορές !
Πέρυσι τον Αύγουστο με A/C και κάποια ταχύτητα σε εθνική έβγαζε ζεστό αέρα ,κοιτάζω θερμοκρασία στο κόκκινο, σταματώ! Με καλοριφέρ πλέον ανοιχτό για να αυξήσω το κύκλωμα μου και γέμισμα ψυγείου με νερό φτάνω στην Suzuki ! 
Αλλαγή βεντιλατέρ, αντλίας νερού , θερμοστάτη , καθαρισμός ψυγείου και αφού ήμουν στα έξοδα και στα km αλλαγή ιμάντες !Έμαθα ότι αν το ζόριζα θα μου έσπαγε το καπάκι της μηχανής το οποίο μπορεί να συμβεί και στο άσχετο …τους ψυχρούς μήνες λόγο συστολής –διαστολής !Ήμουν παρόν σε περιστατικό με συνάδερφό μου που αναγκάστηκε να αλλάξει έτσι μηχανή !
Φέτος πριν από 15 μέρες , σε τακτικό servis θέλησα να αλλάξω αντιψυκτικό στην Suzuki!Αποτέλεσμα να μυρίζει η μηχανή και θερμοκρασία να ανεβαίνει.
Πρώτη αντίδραση Suzuki ,..αλλαγή θερμοστάτη. Αντέδρασα  εφόσον δεν ήξεραν αν έτσι θα λυνόταν το πρόβλημα μου ή θα προχωρούσαν  και σε άλλες εκκαθαρίσεις  ανταλλακτικών. Να μη σας  κουράζω , ήθελε εξαέρωση την οποία δεν την έχουν κάνει σωστά πάλι ,,,μετά την αλλαγή του αντιψυκτικού !!Κάποια στιγμή θα ακολουθήσω την συμβουλή του φίλου μας  Μιχάλη να την κάνω μόνος μου!
Σας ευχαριστώ για την φλυαρία μου…
(Υ.Γ:Είναι κρίμα να ξεκινάς εκδρομή και να γυρνάς με σπασμένη μηχανή  ή  να  έχεις  το φόβο της  υπερθέρμανσης  .
Αυτό το υγρό που σκορπάς τα  σωματίδια (Ηλεκτρόλυση ) που το ζητάμε και πώς …
Στάθηκα  δύο φορές τυχερός και δεν ξέρω για την επόμενη αν το προλάβω…)


Μας αγχώνεις...!Καλύτερα όμως για να μπορόυμε να αποφευγουμε άσχημες καταστάσεις!Την αλλαγή παραφλού σε ποια αντιπροσωπεια την έκανες?Μετά τν αλλαγη αρχισε να μυρίζει η μηχανή?Για ποιο λόγο ζήτησες να κάνεις αλλαγή παραφλου...παρατηρησες κατι που δεν σου άρεσε η απλά για να έχεις το κεφάλι σου ήσυχο?thnx
Τίτλος: Απ: Jimny - ψυγείο και προβλήματα
Αποστολή από: apla στις Οκτώβριος 18, 2006, 20:51
Επισης είναι φυσιολογικό να υπάρχει μικρή κατανάλωση αντιψυκτικού πχ περίπου 1,4cm στο δοχείο αντιψυκτικού μετα απο 3,5 χρόνια?
Τίτλος: Απ: Jimny - ψυγείο και προβλήματα
Αποστολή από: gc στις Οκτώβριος 18, 2006, 22:16
Δεν υπάρχουν Jimny 8V... Όλα είναι 16βάλβιδα, με διαφορά στους εκκεντροφόρους, G13BB με μονό, M13A με διπλό.

σωστος, διορθωνω ;)
Τίτλος: Απ: Jimny - ψυγείο και προβλήματα
Αποστολή από: kostas_preveza στις Οκτώβριος 19, 2006, 16:25
Το παραφλού το άλλαξα όπως και την προηγούμενη φορά  στην αντιπροσωπεία
της suzuki . Το άλλαξα για προληπτικούς λόγους ! Νομίζω το αλλάζουν κάθε δύο χρόνια! Όσο για την μηχανή …μου μύρισε  την άλλη μέρα σε ταξιδάκι 30km που έκανα! είναι  χαρακτηριστική μυρωδιά ψυγείου…!Δεν έχω κάνει τίποτα μέχρι στιγμής  αλλά  πιστεύω ο εξαερισμός είναι το πάν! Στην  Άρτα που το είχα πάει πέρυσι για τυπικό service  μου είπαν ότι αλλάξανε πέντε μηχανές   σε jimny  λόγο υπερθέρμανσης !Αυτά!! τα λέμε!!
Τίτλος: Απ: Jimny - ψυγείο και προβλήματα
Αποστολή από: kostas katsenos στις Οκτώβριος 22, 2006, 02:45
Που χάθηκες βρε Κώστα τόσο καιρό. Δεν καταλαβαίνω την λογική κάποιων μηχανικών . Μόλις δουν μια βλάβη αρχίζουν να άλλάζουν το χ το ψ και ότι άλλο σκεφτούν χωρίς να βρούν καλά καλά ποιο είναι το πρόβλημα.
Τίτλος: Απ: Jimny - ψυγείο και προβλήματα
Αποστολή από: Blackchris στις Οκτώβριος 26, 2006, 04:38
Αν το κράμα της μηχανής του Jimny είναι σαν του Vitara μου μαμισετα. Το πρόβλημα στον κινητήρα μου L4 τον οποίο φοράει και το μακρύ GV είναι η ηλεκτρόλυση (γαλβανική διάβρωση). Λόγω της ασυμβατότητας των υλικών του κινητήρα δημιουργείται μια γκρι λάσπη που επικάθεται σε όλο το κύκλωμα ψύξης και  βουλώνει το ψυγείο με αποτέλεσμα το νερό να βράζει και να χάνεται από το δοχείο διαστολής.
Βγάλε τον θερμοστάτη και αν στην φωλιά του (τοιχώματα κινητήρα) δεις κάτι σαν γκρι σοβά τον οποίο δύσκολα σχετικά ξύνεις με το νύχι ....... καλώς ήρθες στο κλαμπ. Αν κάποιος διαπίστωση τα παραπάνω να μου πει για οδηγίες προς ναυτιλομένους αν και τα έχω γράψει και στις άλλες γειτονιές.
Τίτλος: Απ: Jimny - ψυγείο και προβλήματα
Αποστολή από: dimis στις Οκτώβριος 27, 2006, 13:12
Hλεκτρολυση ρε παιδια η υδρολυση?Οπως μου την ειπαν.....Εγω δεν ξερω απλα ερωτω ο αμοιρος...... ha ha
Τίτλος: Απ: Jimny - ψυγείο και προβλήματα
Αποστολή από: kostas_preveza στις Μάιος 13, 2007, 18:00
Γειά σας .Σχεδόν μια φορά το χρόνο έχω πρόβλημα με την θερμοκρασία του jimny.Ετσι  αποφάσισα να σας γράψω για άλλη μια φορά σήμερα  με πεσμένη διάθεση και άγχος για το πρόβλημα που αντιμετωπίζω τα τελευταία 3 χρόνια kαι πάντα έχοντας τον φόβο της υπερθέρμανσης του κινητήρα με αποτέλεσμα την kαταστροφή του .Εδώ και μια εβδομάδα μου ανεβάζει με 2ταχύτητα την θερμοκρασία στο βουνό….το σβήνω  …μετά από 15 λεπτά επανέρχεται στα φυσιολογικά της ,την ίδια μέρα με τις συμβουλές από το site μας αλλάζω τα υγρά με valeo αντιψυκτικό αφού πριν έκανα σχολαστικό καθαρισμό μήπως και   δω βουλωμένο ψυγείο .Πήρε σχεδόν 4,5lt valeo.(ΥΣ Το ψυγείο εδώ και χρόνια το είχα στείλει για καθαρισμό προληπτικά ).Δούλεψε κανονικά για 3 ημέρες και μου ανέβασε ξανά στο βουνό σε μία ανηφόρα με 1-2 ταχύτητα…το σταματώ …παίρνει μπροστά το βεντιλατέρ και επανέρχεται στ α  φυσιολογικά η θερμοκρασία όχι όμως και εγώ που δεν μπορώ να οδηγώ με αυτές τις συνθήκες το 2007. Πηγαίνω στο συνεργείο( χωρίς να θέλώ να  ξαναπώ τα ίδια  για τους  μαστόρους –εμπόρους)..και εφόσον δεν χάνω υγρά καθόλου ..τα λάδια είναι καθαρά άρα δεν πάσχω από φλάντζα…αλλάζει θερμοστάτη.. μεγεία μου!! Σε δύο μέρες στις αντίστοιχες συνθήκες  ξανά τα ίδια.
Βλέπετε το jimny καθημερινά είναι σε κίνηση σε χώμα γιατί δουλεύω σε κτηνιατρείο στην περιοχή μου. Αποτέλεσμα να έχω φρικάρει και να προσπαθώ να μάθω ή να βρώ κάποια λύση για το πρόβλημά μου.(ΥΣ πριν  0_21 0_21 0_21 χρόνια μου τα αλλάξανε όλα αντλία νερού θερμοστάτη βεντιλατέρ ….στη φιλοσοφία του εμπορίου και της άγνοιας )
SOS…ρωτώντας επαγγελματίες οδηγούς  μου είπαν για    <<κομπλάρισμα   βεντιλατέρ >>για μόνιμη εμπλοκή του απότι κατάλαβα με μικρή επιβάρυνση καυσίμου όπως τα τρακτέρ,,,,με ρωτήσαν αν έχει υδραργυρικό βεντιλατέρ  μήπως και χάλασε η στάθμή ή το υγρό του υδραργύρου ,,,,να μπορώ να το κομπλάρω  ή  έχει βαλβίδα να την αλλάξω και τέλος μήπως  βάλω θερμοστάτη μικρότερο να δίνει σήμα πιο πριν ..από την καταστροφή..
΅Σας ευχαριστώ για την  προσοχή σας ….δεκτές οι συμβουλές σας…
ευχαριστώ και συνεχίζω σε νέα συνεργεία..   
Τίτλος: Απ: Jimny - ψυγείο και προβλήματα
Αποστολή από: Michalis στις Μάιος 13, 2007, 22:08
Γειά σας .Σχεδόν μια φορά το χρόνο έχω πρόβλημα με την θερμοκρασία του jimny.Ετσι  αποφάσισα να σας γράψω για άλλη μια φορά σήμερα  με πεσμένη διάθεση και άγχος για το πρόβλημα που αντιμετωπίζω τα τελευταία 3 χρόνια kαι πάντα έχοντας τον φόβο της υπερθέρμανσης του κινητήρα με αποτέλεσμα την kαταστροφή του .Εδώ και μια εβδομάδα μου ανεβάζει με 2ταχύτητα την θερμοκρασία στο βουνό….το σβήνω  …μετά από 15 λεπτά επανέρχεται στα φυσιολογικά της ,την ίδια μέρα με τις συμβουλές από το site μας αλλάζω τα υγρά με valeo αντιψυκτικό αφού πριν έκανα σχολαστικό καθαρισμό μήπως και   δω βουλωμένο ψυγείο .Πήρε σχεδόν 4,5lt valeo.(ΥΣ Το ψυγείο εδώ και χρόνια το είχα στείλει για καθαρισμό προληπτικά ).Δούλεψε κανονικά για 3 ημέρες και μου ανέβασε ξανά στο βουνό σε μία ανηφόρα με 1-2 ταχύτητα…το σταματώ …παίρνει μπροστά το βεντιλατέρ και επανέρχεται στ α  φυσιολογικά η θερμοκρασία όχι όμως και εγώ που δεν μπορώ να οδηγώ με αυτές τις συνθήκες το 2007. Πηγαίνω στο συνεργείο( χωρίς να θέλώ να  ξαναπώ τα ίδια  για τους  μαστόρους –εμπόρους)..και εφόσον δεν χάνω υγρά καθόλου ..τα λάδια είναι καθαρά άρα δεν πάσχω από φλάντζα…αλλάζει θερμοστάτη.. μεγεία μου!! Σε δύο μέρες στις αντίστοιχες συνθήκες  ξανά τα ίδια.
Βλέπετε το jimny καθημερινά είναι σε κίνηση σε χώμα γιατί δουλεύω σε κτηνιατρείο στην περιοχή μου. Αποτέλεσμα να έχω φρικάρει και να προσπαθώ να μάθω ή να βρώ κάποια λύση για το πρόβλημά μου.(ΥΣ πριν  0_21 0_21 0_21 χρόνια μου τα αλλάξανε όλα αντλία νερού θερμοστάτη βεντιλατέρ ….στη φιλοσοφία του εμπορίου και της άγνοιας )
SOS…ρωτώντας επαγγελματίες οδηγούς  μου είπαν για    <<κομπλάρισμα   βεντιλατέρ >>για μόνιμη εμπλοκή του απότι κατάλαβα με μικρή επιβάρυνση καυσίμου όπως τα τρακτέρ,,,,με ρωτήσαν αν έχει υδραργυρικό βεντιλατέρ  μήπως και χάλασε η στάθμή ή το υγρό του υδραργύρου ,,,,να μπορώ να το κομπλάρω  ή  έχει βαλβίδα να την αλλάξω και τέλος μήπως  βάλω θερμοστάτη μικρότερο να δίνει σήμα πιο πριν ..από την καταστροφή..
΅Σας ευχαριστώ για την  προσοχή σας ….δεκτές οι συμβουλές σας…
ευχαριστώ και συνεχίζω σε νέα συνεργεία..   


Καταρχήν το βεντιλατέρ δεν είναι ηλεκτρικό είναι σε μόνιμη σύμπλεξη και γυρίζει πάντα. Προφανώς αλλάζει το βήμα ανάλογα με την θερμοκρασία Π.χ. στο ρελαντί θα έχει 750 - 850 rpm το πολύ.
Δες εδώ:
http://www.jimnyclub.com/gallery/main.php?g2_itemId=19691
Υπάρχει υγρό που κυκλοφορεί μέσα στον συμπλέκτη και το πόσο "πατηνάρει" ο ανεμιστήρας το ελέγχει ένα μικρό διμεταλλικό θερμικό έλασμα μπροστά τον ανεμιστήρα.
Ο ανεμιστήρας μπορεί να φτάσει το πολύ ίδιες στροφές με την μηχανή όταν "κομπλαριστεί" εντελώς.
Παίρνει κίνηση απο τον άξονα της τρόμπας νερού και όλα μαζί απο τον στροφαλοφόρο με ιμάντα.


Υπάρχει μια ισορροπία στα σύγχρονα μη συνεχούς κυκλοφορία κλειστά κυκλώματα ψύξης. Ο θερμοστάτης ανοίγει/κλείνει π.χ. στους 90C/85C και βαλβίδα του βεντιλατέρ π.χ. πιο χαμηλά στους 85C/78C. Ετσι όταν ο θερμοστάτης ανοίξει τότε ξεκινάει η κυκλοφορία του ζεστού νερού στο ψυγείο και του κρύου απο το ψυγείο στο μπλόκ της μηχανής μεχρι ο θερμοστάτης να ξανακλείσει.Τοτε το βεντιλατέρ ψύχει το νερό στο ψυγείο και αυτός ο κύκλος συνεχίζεται.
Θερμοστάτης και βαλβίδα βεντιλατέρ πάνε ΜΟΝΟ συνδιαστικά δεν βάζουμε ότι θερμοκρασίες θέλουμε!!!
Το πόσο συχνά ανακυκλώνεται το νερό εξαρτάται απο τις καιρικές συνθήκες ή το πόσο ζορίζουμε τον κινητήρα.
Υπάρχει όμως κάποιο όριο, αν το παρακάνουμε τότε το άνοιξε/κλείσε όσο συχνό και άν είναι δεν προλαβαίνει πια να κατεβάσει την θερμοκρασία και έχουμε υπερθέρμανση. Τότε πρέπει να σβήσουμε τον κινητήρα.

Οπως τα περιγράφεις αν έχει όντως πρόβλημα το βεντιλατέρ, υπολειτουργεί και δεν μπορεί να πιάσει τις μέγιστες στροφές όταν πρέπει (χαμηλή ταχύτητα αρα μικρή ροή αέρα στο ψυγείο + ζόρισμα με 2α) τότε παθαίνει το εξής:
Ο θερμοστάτης ανοίγει,κυκλοφορεί το νερό,δεν το κρυώνει στο ψυγείο το βεντιλατέρ και στο τέλος ο θερμοστάτης "τρελένεται", μένει ανοιχτός και κυκλοφορεί συνέχεια το "βραστό" νερό! Ολο το νερό στην
μηχανή + ψυγείο είναι τώρα π.χ. πάνω απο 90C και η θερμοκρασία αυξάνεται συνέχεια (υπερθέρμανση)
Οπότε πρέπει να κλείσεις την μηχανή γιατί αλλιώς Game Over!

Για ψάξε το ιστορικό σου άλλαξαν ανεμιστήρα + συμπλέκτη + θερμικό έλασμα? Πάει όλο πακέτο εφόσον δεν ανοίγει σε κομμάτια και αν σου έβαλαν και το σωστό βέβαια!
Οι θερμοστάτες και τα υπόλοιπα δεν έχουν σχέση αν ο ανεμιστήρας δεν σηκώνει στροφές που μάλλον αυτό είναι!
Το συγκεκριμένο βεντιλατέρ δεν κομπλάρεται μόνιμα αλλά και αν γινόταν θα χάλαγε η ισορροπία του υπόλοιπου κυκλώματος,θερμοστάτη,καλοριφέρ τον χειμώνα κ.τ.λ.
Τώρα μην πολυπιστεύεις τι σου λένε στα service γιατί όλοι αυτοί οι "μηχανικοί" δεν έχουν ανοίξει ούτε μια φορά το γ.... το manual 0_21

Τίτλος: Απ: Jimny - ψυγείο και προβλήματα
Αποστολή από: kostas_preveza στις Μάιος 13, 2007, 23:52
Μιχάλη ψάχνοντας τις αποδείξεις μου  βρήκα μόνο …αλλαγή σε.. Αντλία νερού , ιμάντα αντλίας νερού , μοτέρ ψυγείου κτλ…..τίποτα για συμπλέκτες και διμεταλλικά ελάσματα  φαντάζομαι ψηλά γράμματα για αυτούς. θα  δω αύριο τι  μπορώ να κάνω.
Κάπου διάβασα για vitara  τα εξής .Ισχύουν αυτά για εμάς (Το ένα κολάρο του ψυγείου, ξεκινά από επάνω αριστερά από το ψυγείο και καταλήγει στον θερμοστάτη. Εκεί έχει 2 ή τρείς βίδες, τις οποίες λύνεις, σηκώνεις το μεταλλικό καπάκι και μέσα έχει τον θερμοστάτη (κάπως σαν μπρούτζινος είναι) επάνω του έχει χαραγμένη τη θερμοκρασία στην οποία δουλεύει.
3ον. Το υδραργυρικό είναι στο κέντρο του ανεμιστήρα και λειτουργεί ως εξής: Όταν είναι κρύα η μηχανή το υδραργυρικό είναι χαλαρό και ακόμη και όταν περιστρέφεται ο ιμάντας, μπορείς με μικρή δύναμη να ακινητοποιήσεις τον ανεμιστήρα. Όταν όμως ζεσταθεί ο κινητήρας, το υδραργυρικό σφίγγει και δεν είναι εύκολο να σταματήσεις τον ανεμιστήρα. (ΠΡΟΣΟΧΗ ΣΤΑ ΧΕΡΙΑ). Ο καλύτερος τρόπος να δεις αν δουλεύει (χωρίς να ρισκάρεις δάκτυλο) είναι: Με τη μηχανή στο ρελαντί να δίνεις απότομες γκαζιές. Αν η μηχανή είναι ζεστή και δείς τον ανεμιστήρα να γκαζώνει όπως και η μηχανή είσαι οκ. Αν τον δεις ακόμη και σε μεγάλες στροφές να γυρνά αργά σαν να ήταν στο ρελαντί, έχει πρόβλημα.

Τίτλος: Απ: Jimny - ψυγείο και προβλήματα
Αποστολή από: kostas_preveza στις Μάιος 14, 2007, 11:55
Τελικά  μου είπαν ότι έχω βουλωμένο ψυγείο και δεν καθαρίζετε  με χημικά σωστά.
Το έχω καθαρίσει πριν 2 χρόνια και να το αποτέλεσμα…!Η βέργα πάντως έδειξε  βουλωμένο!! Τιμή για  ψυγείο από δύο που πήρα κυμαίνεται στα 140-160Ε.Τι λέτε…;  a105
Τίτλος: Απ: Jimny - ψυγείο και προβλήματα
Αποστολή από: delsol.vti στις Μάιος 28, 2007, 21:50
  Φίλοι μου και γω πριν κανα μηνα αντιμετωπισα προβλημα με την θερμοκρασία στο jimny μου (με τα 82άλογα metal top) και με 60000χλμ σε 2,5 χρόνια , χωρις να μου εχει παρουσιασει ποτε το παραμικρο προβλημα αν και δουλευει καθε μερα το αμαξι μεσα στο μποτιλιαρισμα. Oλα τα σερβις τυπικά στα χιλιομετρα που επρεπε και μονο μεσα στην αντιπροσωπεια. Κατευθεια μου ειπαν βουλομενο ψυγειο λογω ηλεκτρολυσης και το αλλαξαν στην εγγυηση (ευτυχως ειχα ακομα 5 μηνες πριν λήξει). Ουτε καν το συζητησαν να ψαξουν για αλλου το προβλημα, καθως εμενα μου φαινοταν πολύ παραξενο να τα φτυσε το ψυγειο στα καλά καθουμενα και ενω ειχε αλλαχτει μια φορα το παραφλου στα 45000χλμ για προληπτικους λογους συντηρησης. Οντως ομως μολις αλλαχτηκε το ψυγειο όλα κομπλέ (τουλάχιστον μεχρι τωρα) Οφειλω να πω οτι δεν το περιμενα οτι θα ειχαν αλλά τόσα πολλά jimny παρόμοι προβλημα και νομιζα οτι έπεσα στην περίπτωση. Απογοητευτηκα πολύ καθως δεν εχω μάθει να μου κάνουν τετοια σχεδια στα καλά καθουμενα τα γιαπωνεζικα αυτοκινητα..... Αλλάξαν οι καιροι μάλλον ...  >:(
Τίτλος: Απ: Jimny - ψυγείο και προβλήματα
Αποστολή από: gc στις Μάιος 29, 2007, 23:21
πιθανο να φταιει και το αντιψυκτικο... ;)
Τίτλος: Απ: Jimny - ψυγείο και προβλήματα
Αποστολή από: cliff στις Μάιος 30, 2007, 18:15
Λοιπόν με αφορμή αυτό που είπε ο Γιώργος παραπάνω, έχω να μεταφέρω εμπειρία φίλου με GV και 60.000 περίπου χλμ στο οδόμετρο -αυτοκίνητο τριών ετών.
Πήγε και του άλλαξαν παραφλού στην αντιπροσωπεία με αυτό που δίνει η επίσημη Σουζούκι για προληπτικούς λόγους (επειδή είχε ακούσει για τα προβλήματα με τα ψυγεία κλπ)
Μετά από 1.000 (χίλια) μόλις χιλιόμετρα όταν έκανε έναν έλεγχο είδε ότι το καινούργιο παραφλού είχε χάσει εντελώς το χρώμα του και είχε γίνει σαν νερό (από πράσινο), είχε δε αρχίσει να βρωμίζει. Σημειωτέον ότι το ψυγείο ήταν πεντακάθαρο.
Πήγε σε εξωτερικό συνεργείο ο άνθρωπος, πέταξε το παραφλού και έβαλε άλλο (της Όπελ το κόκκινο το long lifeνομίζω). Έκτοτε έχει κάνει 10.000 χλμ και όλα βαίνουν καλώς.
Για αυτό προσέξτε τι σας βάζουν στο αυτοκίνητο γιατί μπορεί η "φίρμα" να μην είναι πάντα ότι καλύτερο. Αυτό για όσους νομίζουν ότι αλλάζοντας το παραφλού (σε αντιπροσωπεία ή αλλού) έχουν το κεφάλι τους ήσυχο. Όλα αυτά τα είδα με τα μάτια μου.
Ξαναλέω ότι ο άνθρωπος ούτε πρόβλημα με το ψυγείο είχε, ούτε με θερμοκρασίες ούτε τίποτε. Απλά πήγε κι άλλαξε προληπτικά παραφλού και του έβαλαν αυτό της Σουζούκι (ήταν μπροστά). Μετά από 1.000 χλμ όμως είχε γίνει νερό.
Τα συμπεράσματα δικά σας.
Τίτλος: Απ: Jimny - ψυγείο και προβλήματα
Αποστολή από: delsol.vti στις Μάιος 30, 2007, 20:29
  H αλήθεια ειναι οτι μου χει περάσει αυτο απο το μυαλό, τωρα που μου εβαλες για τα καλά την ιδέα , θα κάνω εναν ελεγχο να δω τι παιζει .