Τεχνικά θέματα - Bάση πληροφοριών, Προβλημάτων, Μετατροπών και Βελτιώσεων > Εκτός δρόμου οδήγηση

Μικρά μυστικά, για να φτάσετε στον χιονισμένο προορισμό σας με ασφάλεια!!!

<< < (2/7) > >>

lucifer08:

--- Παράθεση από: 4x4er στις Νοέμβριος 25, 2009, 11:23 ---
--- Παράθεση από: Metalaxe στις Νοέμβριος 25, 2009, 11:11 ---Αν βαριέσαι να βάζεις αλυσίδες έχεις δύο λύσεις, α) πανιά (autoshock) ή β) χιονολάστιχα. Όλα τα άλλα είναι απλά ημίμετρα αμφιβόλου αποτελεσματικότητας... ;)

--- Τέλος παράθεσης ---
Φυσικά και δεν βαριέμαι, απλά θέλω να βρω την καλύτερη δυνατή λύση...Αλυσίδες θα πάρω άλλο ένα ζευγάρι να είμαι με τέσσερις και βλέπουμε...
α) Τα πανιά  δεν τα εμπιστεύομαι με τίποτα γιατί απλά είναι...πανιά!!
β) Αυτό που δε  θέλω είναι να αλλάζω κάθε τόσο ελαστικά ανάλογα με τις συνθήκες...

--- Τέλος παράθεσης ---
φίλε 4x4er αυτό που ζητάς είναι λίγο δύσκολο. δυστηχώς δεν γίνεται να έχεις και offroad λάστιχα και ταυτόχρονα αποτελεσματικά και σε χιόνι-πάγο. το έχω ψάξει αρκετά το ζήτημα και δυστηχώς πρέπει να κάνεις κάποιες περικοπές στις απαιτήσεις σου. υπήρξα 4 χρόνια φοιτητής στην όμορφη πόλη των Γρεβενών μένοντας όμως σε ορεινό χωριό εκτός πόλης. οι χειμώνες εκεί όπως οι περισσότεροι γνωρίζουν είναι αρκετά δύσκολοι, πόσο μάλλον η καθημερινή μετακίνηση σε χωριό ξεχαμένο από τον Θεό ειδικά τους χειμερινούς μήνες. και για να σου δώσω να καταλάβεις σκέψου λίγο πως είναι να γυρνάς σπίτι 1 ή 2 τα ξημερώματα σε στρωμένο χιόνι 3-4 ημερών. ΤΕΛΕΙΩΣ παγωμένο και άκρως επικίνδυνο. ειδικά αν δεν ABS τότε τα πράγματα γίνονται .....!!! η μόνη λύση είναι χιονολάστιχα. δεν γίνετε αλλιώς. εγώ αυτό που έχω να σου προτείνω είναι το εξής:μην βάλεις λάστιχα που κάνουν μερική δουλειά σε χιόνι. δεν είναι αποτελεσματικά και δεν πρόκειται να σε βοηθήσουν στις συνθήκες που αναφέρεις. πρέπει να βάλεις λάστιχα που προορίζονται για αυτή τη δουλειά (δλδ χιόνι-πάγο) όταν κρίνεις οτι το χιόνι τελείωσε ή δεν θα ανιτμετωπίσεις δύσκολες καταστάσεις τότε βάζεις 50-50. όπως διάβασα δεν θέλεις να αλλάζεις λάστιχα, απλά δεν μπορείς να κάνεις κάτι άλλο. και για να μην νομίζεις οτι σου λέω μπαρούφες, παρατήρησε λίγο τη φωτογραφία που έχω. συγνώμη για τη μακροσκελή απάντηση >sorr/ οτιδήποτε θελήσεις στη διάθεσή σου.

4x4er:
Καταρχάς κακώς υποθέτεις πως λές μπαρούφες ;D
Κατα δεύτερον απο τα Γρεβενα περνούσα μέχρι πριν ενα μηνα πάντα για να πάω στο χωριό μου (πρό Εγνατίας οδού τώρα πάω απο Ανήλιο),  και τα γουστάρω πολύ.. j12 Εχω και ενα πολύ καλό φίλο εδώ Θεσ/ν'ικη που κατάγεται απο εκεί...
Πιστέυεις πως είναι προτιμότερο χιονολάστιχα απο αλυσίδες?

lucifer08:

--- Παράθεση από: 4x4er στις Νοέμβριος 25, 2009, 12:01 ---Καταρχάς κακώς υποθέτεις πως λέω μπαρούφες ;D
Κατα δεύτερον απο τα Γρεβενα περνούσα μέχρι πριν ενα μηνα πάντα για να πάω στο χωριό μου (πρό Εγνατίας οδού τώρα πάω απο Ανήλιο),  και τα γουστάρω πολύ.. j12 Εχω και ενα πολύ καλό φίλο εδώ Θεσ/ν'ικη που κατάγεται απο εκεί...
Πιστέυεις πως είναι προτιμότερο χιονολάστιχα απο αλυσίδες?

--- Τέλος παράθεσης ---
προτιμότερο είναι να βάλεις χιονολάστιχα γιατί:

* είχεις πρόσφυση σε όλους τους τροχούς.
με αλυσίδες δεν έχεις τόσο αποτελεσματικό φρενάρισμα σε κατηφορικές στροφές (εκτός αν φοράς 4 αλυσίδες) αλλά και πάλι το πιο πιθανό είναι να αρχίσεις τις "σβούρες"
δεν ανυσηχείς για το βάλε-βγάλε, όπως με τις αλυσίδες (βράδυ, με πυκνή χινόπτωση, σε ορεινό επαρχιακό δρόμο θα σε φάνε τα τσακάλια)
κινήσε με μεγαλύτερες ταχύτητες χωρίς πρόβλημα (σκέψου Εγνατία με στρωμένο χιόνι ή επαρχιακός "ανοιχτός" δρόμος)

*
και στο ξαναλέω φίλε μου όλα αυτά είναι δοκιμασμένα και σε jimny χωρίς ABS αλλά και στο jimny με ABS. είχα το παλιό και το άλλαξα, αγοράζοντας φυσικά το καινούργιο.

να τονίσω εδώ οτι φυσικά έχω πάντα 2 ζευγάρια αλυσίδες μέσα στο αυτοκίνητο για παν ενδεχόμενο. ΠΟΤΕ όμως δεν έχουν χρειαστεί! ακόμα και σε απάτητο χιόνι με την τετρακίνηση χωρίς αργά ανεβαίνει και κατεβαίνει ΑΝΕΤΑ!

4x4er:
Ποιά φοράς εσύ?

YannisS:
Τα χιονολάστιχα, γενικά, είναι ΠΑΡΑ ΠΟΛΥ ΚΑΛΑ, σε χιόνι και πάγο. Στην Αυστρία, με νοικιασμένο VW Touran, το οποίο είχε τέτοια λάστιχα, φτάναμε στα χιονοδρομικά κέντρα, μέχρι την είσοδο, χωρίς κανένα πρόβλημα... Σημειωτέον, το συγκεκριμένο αυτοκίνητο, δεν έχει 4χ4.. Αλλά γενικότερα, στο εξωτερικό, όλοι φορούν χιονολάστιχα και όλα μιά χαρά (κανείς δεν φορά αλυσίδες στο χιόνι/πάγο εκεί).
Πάντως, αφού σε ενδιαφέρουν κυρίως οι παγωμένες κατηφόρες, θα σου πρότεινα αλυσίδες πίσω (αν έχεις μόνο ένα ζευγάρι), για να "κρατάς" κάπως τα "οπίσθιά" σου. Επίσης, στο χιόνι, στρίβουμε το τιμόνι ΠΡΙΝ την στροφή. Δεν περιμένουμε δηλάδή, να αρχίσουμε να το στρίβουμε, όπως στις κανονικές συνθήκες. Να θυμάσαι τον κανόνα του αυγού (σαν να έχεις ένα αυγό, ανάμεσα στο παπούτσι και το πεντάλ του φρένου..ΑΠΑΛΑ, για να μην το σπάσεις..)
Πιό extreme λύση, λάστιχα με καρφιά. Το αυτοκίνητο κινείται σαν τρένο. Το έχω δει στην Λαπωνία, όπου τα αυτοκίνητα κινούνται κανονικά στον αυτοκινητόδρομο με 100-120 χλμ, δίνοντάς σου την εντύπωση ότι κάτω δεν υπάρχει πάγος, αλλά στεγνός δρόμος.... Οταν όμως βγείς από το αυτοκίνητο αφηρημένος, επανέρχεσαι στην πραγματικότητα, τρώγοντας μεγαλοπρεπή τούμπα !!!!!

Πλοήγηση

[0] Λίστα μηνυμάτων

[#] Επόμενη σελίδα

[*] Προηγούμενη σελίδα

Μετάβαση στην πλήρη έκδοση