Αποστολέας Θέμα: Μικρά μυστικά, για να φτάσετε στον χιονισμένο προορισμό σας με ασφάλεια!!!  (Αναγνώστηκε 12857 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος Ironman

  • Jimny
  • Μηνύματα: 16
  • www.Βrat.gr
Απο το ektos.gr.....

Μας το ζητήσατε και σας το φέραμε: Μικρά μυστικά για να οδηγήσετε με ασφάλεια στο χιόνι, μικρά μυστικά, για να αποφύγετε το κόλλημα ή την ζημιά στο αυτοκίνητό σας! Θέλει γκάζι ή μαλακά; Θέλει γρήγορο τιμόνι ή μαλακές κινήσεις; Διαβάστε το άρθρο αυτό και ίσως βρείτε τις απαντήσεις που αναζητάτε!


Οι χειμωνιάτικες ορεινές διαδρομές από τα μέσα Δεκέμβρη έως και τον Απρίλιο καλύπτονται με χιόνι. Αυτό τις κάνει ακόμα πιο όμορφες, αλλά, ταυτόχρονα, και πολύ πιο δύσκολες. Η δυσκολία, συνοπτικά, έγκειται στις παρακάτω παραμέτρους:



στο ύψος του χιονιού (όσο μεγαλύτερο, τόσο δυσκολεύουν τα πράγματα)

στην πυκνότητά του, που κυρίως εξαρτάται από την χρονική απόσταση μεταξύ της στιγμής  που έπεσε και της στιγμής που θα περάσουμε εμείς. Όσο μεγαλύτερη η χρονική απόσταση, τόσο πιο δύσκολη συνήθως η κατάσταση, αφού το χιόνι σφίγγει, παγώνει και γίνεται πολύ δύσκολη η διάβασή του! Πολλές φορές βρίσκουμε χιόνι σαν πούδρα κάτω από στρώμα πάγου, ενώ δεν είναι λίγες οι φορές που μπορούμε να βρούμε και το αντίθετο.

Η θερμοκρασία του περιβάλοντος παίζει και αυτή σημαντικό ρόλο, αφού η παγωνιά το κρυσταλλώνει και το κάνει δύσβατο, αλλά και υπό συνθήκες ζημιογόνο για το αυτοκίνητο!


 


Σε μεγάλα υψόμετρα ο βαθμός δυσκολίας αυξάνει, αφού συνήθως είναι και πιο μεγάλο το ύψος του χιονιού και πιο μεγάληη πυκνότητά του, αλλά και η θερμοκρασία του περιβάλλοντος είναι πολύ χαμηλή!



Αν και υπάρχουν πολλά είδη χιονιού (κυρίως λόγω της δεύτερης παραμέτρου) ας δούμε μερικά βασικά μυστικά για την οδήγηση στο χιόνι:


Κατ’ αρχήν επιλέγουμε πάντα 4WD LOW.
Το ύψος του χιονιού, όπως είπαμε,  αποτελεί το μεγαλύτερο εμπόδιο. Βυθιζόμενο το όχημά μας μέσα στο χιόνι, φτάνουν κάποια στιγμή τα διαφορικά να ακουμπήσουν στο χιόνι. Εκεί η κατάσταση δυσκολεύει πολύ και αρχίζει να μετρά έντονη η πιθανότητα με κάποιον αδέξιο χειρισμό να κολλήσουμε. Το όχημα σύντομα δεν θα μπορεί να παρασύρει όλη την μάζα του χιονιού που θα μαζευτεί εμπρός από τα δύο διαφορικά και έτσι θα «μείνει» από δύναμη. Χιόνι μεγάλης πυκνότητας αυξάνει πολύ την δυσκολία μας και την κόπωση του οχήματος.

Για να μην κολλήσουμε θα πρέπει να είμαστε πολύ «ευγενικοί» με το γκάζι μας και τους τροχούς μας. Αν λοιπόν δούμε ότι δεν έχουμε άλλη δύναμη, ότι η ροπή του οχήματος δεν μπορεί να υπερνικήσει το βάρος του χιονιού, τότε δεν πατάμε παραπάνω γκάζι, αλλά σταματάμε και κάνουμε μαλακά πίσω μερικά μέτρα.

Μετά, ξεκινάμε πάλι βάζοντας λίγο δύναμη στο γκάζι μας, ώστε να «σπάσουμε» το τείχος που έχει κάνει το χιόνι που βρισκόταν μπροστά από τα διαφορικά μας και συνεχίζουμε με σταθερό γκάζι,.

Δεν σπινάρουμε ποτέ, δεν επιμένουμε με γκάζι ποτέ, γιατί αν σκάψουμε το χιόνι, τότε θα πάμε ακόμα πιο βαθιά και ακόμα πιο κοντά στο κόλλημα! Όσο λιγότερο σπινάρουμε, τόσο μειώνονται οι πιθανότητες να κολλήσουμε.

Όποιος και να είναι ο τύπος του χιονιού που αντιμετωπίζουμε, αισθανόμαστε μια απώλεια «τιμονιού», λόγω του χιονιού κάτω από τους τροχούς μας και μέσα στα λούκια των ελαστικών μας που δεν θέλουν πολύ να στομώσουν. Σε γενικές γραμμές, όσο πιο μαλακά πατάμε το γκάζι, τόσο πιο εύκολα θα αντιμετωπίσουμε την κατάσταση. Όμως, υπάρχουν και στιγμές που θα πρέπει να «σανιδώσουμε» το γκάζι, ώστε σπινάροντας στιγμιαία, να ανακτήσουμε το έλεγχο του οχήματος και να το φέρουμε στην τροχιά που επιθυμούμε. Αυτό θέλει εμπειρία, γιατί σπινάρισμα στη λάθος στιγμή, σημαίνει σκάψιμο, λείανση του χιονιού, απώλεια πρόσφυσης και αναπόφευκτο κόλλημα!

Το στιγμιαίο σπινάρισμα έχει διπλό κέρδος, αφού μας βοηθά και να αδειάσουμε και τα λούκια των ελαστικών από το κολλημένο σε αυτά χιόνι, ανακτώντας έτσι τον έλεγχο του οχήματος.

Το βάθος, η πυκνότητα και η θερμοκρασία του χιονιού μεταβάλλονται μέσα σε ελάχιστα μέτρα απόστασης, γι αυτό θέλει διαρκώς η προσοχή μας να είναι τεταμένη και να «ακούμε» το έδαφος.

Η φόρα – με μέτρο πάντα - παίζει σημαντικό ρόλο στην αποφυγή κολλήματος. Γι αυτό αν κινούμαστε καλά στο χιόνι, χωρίς να σπινάρουμε ή χωρίς να βυθιζόμαστε, βάλτε μία ταχύτητα πιο μεγάλη – χωρίς να κόψετε τη φόρα του οχήματος – και εξακολουθήστε την πορεία σας με χαμηλότερες στροφές στον κινητήρα. Με τον τρόπο αυτό αποφεύγουμε τον πολλαπλασιασμό της ροπής του οχήματος, που θα οδηγήσει σε σπινάρισμα και μετά σε κόλλημα!

Η φόρα πρέπει να είναι πάντα με μέτρο, χωρίς να απειλείται η ευστάθεια του οχήματος. Σε πολλά σημεία ο χιονισμένος δρόμος μπορεί να είναι παγωμένος και να γλυστρά, οπότε η μεγάλη ταχύτητα θα μας βγάλει εκτός δρόμου με πολύ δυσμενή αποτελέσματα!

Η παρατεταμένη διάνοιξη του δρόμου, αν οδηγούμε σε απάτητο χιόνι, κουράζει το όχημα πολύ. Γι αυτό θα πρέπει να γίνεται συχνή εναλλαγή των οχημάτων που βρίσκονται στην πρώτη θέση.

Οι στροφές παρουσιάζουν αυξημένη δυσκολία. Σε γενικές γραμμές πατήστε λίγο παραπάνω το γκάζι και, στρίψτε μαλακά και ελάχιστα το τιμόνι, ώστε να μην «κάνουν διαφορικό» οι εμπρόθιοι τροχοί. Στην ανάγκη ξανακάντε πίσω και ξαναπροσπαθήστε να ολοκληρώσετε τη στροφή, κάνοντας μπρος-πίσω ξανά και ξανά, κινούμενοι σχεδόν σε ευθεία. Με τέτοιο τρόπο θα αποφύγετε το κόλλημα στη στροφή.

Σεγενικές γραμμές στις χιονισμένες στροφές μείνετε όσο πιο πολύ στο εξωτερικό μέρος μπορείτε, γιατί έτσι θα μπορέσετε να πάρετε την στροφή πιο ανοιχτά.

Αν στροφή είναι απότομη, αφήστε το γκάζι στην αρχή της και κόψτε το τιμόνι αρκετά, έτσι ώστε μετά να μπορέσετε σταδιακά να το ισιώσετε και να πάρετε την στροφή ανοιχτά.

Αν οι στροφές είναι κατηφορικές, το όχημά σας θα έχει την τάσηνα υπεστρέψει και να σας φύγει το πίσω μέρος προς τα μπρος. Προετοιμαστείτε κατάλληλα γι αυτό, διορθώνοντας την πορεία σας με το τιμόνι.
Δεν θέλω να κατέβω για πρόεδρος :)

Αποσυνδεδεμένος geo

  • Jimny
  • Μηνύματα: 436
  • Φύλο: Άντρας
  • crazy waters BARBARIANS
ατιμο πραμα το χιονι :(
style is everything

Αποσυνδεδεμένος 4x4er

  • NewsLetter
  • Jimny
  • Μηνύματα: 868
  • Φύλο: Άντρας
  • You go Faster, I go Everywere...

Αν οι στροφές είναι κατηφορικές, το όχημά σας θα έχει την τάσηνα υπεστρέψει και να σας φύγει το πίσω μέρος προς τα μπρος. Προετοιμαστείτε κατάλληλα γι αυτό, διορθώνοντας την πορεία σας με το τιμόνι.

Μιάς και είναι επίκαιρο, τί λέτε πάνω σε αυτό? Είναι το μόνιμο πρόβλημα που έχω στα βουνά που συχνάζω, ανηφόρες-κατηφόρες με στροφές (για περίπου 60 λεπτά όταν έχει χιόνι-πάγο), μέχρι να φτάσω στο σπίτι του χωριού... Προς το παρόν το έχω κάνει με αλυσίδες μπροστά  ή πίσω, (όχι συνδιασμό ή χιαστή), με λάστιχα MUD, 4WD LOW, και δυστηχώς πάντα χωρίς συνοδία άλλου τετρακίνητου..... ::)
Έχει πάει πολλές φορές η καρδιά μου "ταξίδι" απο το αγχος στις στροφές-ανηφόρες και κυρίως στις παγωμένες κατηφόρες όπου το κατα τα άλλα πρόθυμο "κατσικάκι" μου, "διπλώνει" φέρνωντας το πίσω μπρός, και εκεί τα ψιλοπαίζω.... Κάποια συμβουλή για πιθανή μετατροπή-βελτίωση στο "κατσικάκι"? Θα την έκανα χωρίς 2η σκέψη μιάς και στης παραπάνω συνθήκες βρίσκομαι τουλάχιστων μια φορά τον μήνα απο Νοέμβριο μέχρι Μάιο( πέρσι έριξε 1μέτρο στην άσφαλτο εκει πάνω την Πρωτομαγιά :o :o!)...
Τέλος πάντων, σας κουράζω αλλά το ζόρι που τρώω εγώ και ο άνθρωπος μου στις συνθήκες αυτές μας χαλάει την κάθε ανάβαση-κατάβαση....
Κύριοι με εμπειρία σε αυτές τις καταστάσεις, παρακαλώ τα φώτα σας..  Ευχαριστώ!!

Υ.Γ Επίσης τί γνωρίζετε για "μισό" χειρόφρενο τραβηγμένο σε περιπτώσεις  πάγου-κατηφόρας?
Mountains, seas, somewere in between...

Αποσυνδεδεμένος Metalaxe

  • NewsLetter
  • Jimny
  • Μηνύματα: 2808
  • www.jimnyclub.com
Αν βαριέσαι να βάζεις αλυσίδες έχεις δύο λύσεις, α) πανιά (autoshock) ή β) χιονολάστιχα. Όλα τα άλλα είναι απλά ημίμετρα αμφιβόλου αποτελεσματικότητας... ;)
B.R.A.T. President
www.brat.gr

Αποσυνδεδεμένος 4x4er

  • NewsLetter
  • Jimny
  • Μηνύματα: 868
  • Φύλο: Άντρας
  • You go Faster, I go Everywere...
Αν βαριέσαι να βάζεις αλυσίδες έχεις δύο λύσεις, α) πανιά (autoshock) ή β) χιονολάστιχα. Όλα τα άλλα είναι απλά ημίμετρα αμφιβόλου αποτελεσματικότητας... ;)
Φυσικά και δεν βαριέμαι, απλά θέλω να βρω την καλύτερη δυνατή λύση...Αλυσίδες θα πάρω άλλο ένα ζευγάρι να είμαι με τέσσερις και βλέπουμε...
α) Τα πανιά  δεν τα εμπιστεύομαι με τίποτα γιατί απλά είναι...πανιά!!
β) Αυτό που δε  θέλω είναι να αλλάζω κάθε τόσο ελαστικά ανάλογα με τις συνθήκες...
Mountains, seas, somewere in between...

Αποσυνδεδεμένος lucifer08

  • Jimny
  • Μηνύματα: 114
  • Φύλο: Άντρας
  • Don't follow me, you won't make it!
Αν βαριέσαι να βάζεις αλυσίδες έχεις δύο λύσεις, α) πανιά (autoshock) ή β) χιονολάστιχα. Όλα τα άλλα είναι απλά ημίμετρα αμφιβόλου αποτελεσματικότητας... ;)
Φυσικά και δεν βαριέμαι, απλά θέλω να βρω την καλύτερη δυνατή λύση...Αλυσίδες θα πάρω άλλο ένα ζευγάρι να είμαι με τέσσερις και βλέπουμε...
α) Τα πανιά  δεν τα εμπιστεύομαι με τίποτα γιατί απλά είναι...πανιά!!
β) Αυτό που δε  θέλω είναι να αλλάζω κάθε τόσο ελαστικά ανάλογα με τις συνθήκες...
φίλε 4x4er αυτό που ζητάς είναι λίγο δύσκολο. δυστηχώς δεν γίνεται να έχεις και offroad λάστιχα και ταυτόχρονα αποτελεσματικά και σε χιόνι-πάγο. το έχω ψάξει αρκετά το ζήτημα και δυστηχώς πρέπει να κάνεις κάποιες περικοπές στις απαιτήσεις σου. υπήρξα 4 χρόνια φοιτητής στην όμορφη πόλη των Γρεβενών μένοντας όμως σε ορεινό χωριό εκτός πόλης. οι χειμώνες εκεί όπως οι περισσότεροι γνωρίζουν είναι αρκετά δύσκολοι, πόσο μάλλον η καθημερινή μετακίνηση σε χωριό ξεχαμένο από τον Θεό ειδικά τους χειμερινούς μήνες. και για να σου δώσω να καταλάβεις σκέψου λίγο πως είναι να γυρνάς σπίτι 1 ή 2 τα ξημερώματα σε στρωμένο χιόνι 3-4 ημερών. ΤΕΛΕΙΩΣ παγωμένο και άκρως επικίνδυνο. ειδικά αν δεν ABS τότε τα πράγματα γίνονται .....!!! η μόνη λύση είναι χιονολάστιχα. δεν γίνετε αλλιώς. εγώ αυτό που έχω να σου προτείνω είναι το εξής:μην βάλεις λάστιχα που κάνουν μερική δουλειά σε χιόνι. δεν είναι αποτελεσματικά και δεν πρόκειται να σε βοηθήσουν στις συνθήκες που αναφέρεις. πρέπει να βάλεις λάστιχα που προορίζονται για αυτή τη δουλειά (δλδ χιόνι-πάγο) όταν κρίνεις οτι το χιόνι τελείωσε ή δεν θα ανιτμετωπίσεις δύσκολες καταστάσεις τότε βάζεις 50-50. όπως διάβασα δεν θέλεις να αλλάζεις λάστιχα, απλά δεν μπορείς να κάνεις κάτι άλλο. και για να μην νομίζεις οτι σου λέω μπαρούφες, παρατήρησε λίγο τη φωτογραφία που έχω. συγνώμη για τη μακροσκελή απάντηση >sorr/ οτιδήποτε θελήσεις στη διάθεσή σου.

Αποσυνδεδεμένος 4x4er

  • NewsLetter
  • Jimny
  • Μηνύματα: 868
  • Φύλο: Άντρας
  • You go Faster, I go Everywere...
Καταρχάς κακώς υποθέτεις πως λές μπαρούφες ;D
Κατα δεύτερον απο τα Γρεβενα περνούσα μέχρι πριν ενα μηνα πάντα για να πάω στο χωριό μου (πρό Εγνατίας οδού τώρα πάω απο Ανήλιο),  και τα γουστάρω πολύ.. j12 Εχω και ενα πολύ καλό φίλο εδώ Θεσ/ν'ικη που κατάγεται απο εκεί...
Πιστέυεις πως είναι προτιμότερο χιονολάστιχα απο αλυσίδες?
« Τελευταία τροποποίηση: Νοέμβριος 25, 2009, 12:28 από 4x4er »
Mountains, seas, somewere in between...

Αποσυνδεδεμένος lucifer08

  • Jimny
  • Μηνύματα: 114
  • Φύλο: Άντρας
  • Don't follow me, you won't make it!
Καταρχάς κακώς υποθέτεις πως λέω μπαρούφες ;D
Κατα δεύτερον απο τα Γρεβενα περνούσα μέχρι πριν ενα μηνα πάντα για να πάω στο χωριό μου (πρό Εγνατίας οδού τώρα πάω απο Ανήλιο),  και τα γουστάρω πολύ.. j12 Εχω και ενα πολύ καλό φίλο εδώ Θεσ/ν'ικη που κατάγεται απο εκεί...
Πιστέυεις πως είναι προτιμότερο χιονολάστιχα απο αλυσίδες?
προτιμότερο είναι να βάλεις χιονολάστιχα γιατί:
  • είχεις πρόσφυση σε όλους τους τροχούς.
    με αλυσίδες δεν έχεις τόσο αποτελεσματικό φρενάρισμα σε κατηφορικές στροφές (εκτός αν φοράς 4 αλυσίδες) αλλά και πάλι το πιο πιθανό είναι να αρχίσεις τις "σβούρες"
    δεν ανυσηχείς για το βάλε-βγάλε, όπως με τις αλυσίδες (βράδυ, με πυκνή χινόπτωση, σε ορεινό επαρχιακό δρόμο θα σε φάνε τα τσακάλια)
    κινήσε με μεγαλύτερες ταχύτητες χωρίς πρόβλημα (σκέψου Εγνατία με στρωμένο χιόνι ή επαρχιακός "ανοιχτός" δρόμος)

και στο ξαναλέω φίλε μου όλα αυτά είναι δοκιμασμένα και σε jimny χωρίς ABS αλλά και στο jimny με ABS. είχα το παλιό και το άλλαξα, αγοράζοντας φυσικά το καινούργιο.

να τονίσω εδώ οτι φυσικά έχω πάντα 2 ζευγάρια αλυσίδες μέσα στο αυτοκίνητο για παν ενδεχόμενο. ΠΟΤΕ όμως δεν έχουν χρειαστεί! ακόμα και σε απάτητο χιόνι με την τετρακίνηση χωρίς αργά ανεβαίνει και κατεβαίνει ΑΝΕΤΑ!

Αποσυνδεδεμένος 4x4er

  • NewsLetter
  • Jimny
  • Μηνύματα: 868
  • Φύλο: Άντρας
  • You go Faster, I go Everywere...
Ποιά φοράς εσύ?
Mountains, seas, somewere in between...

Αποσυνδεδεμένος YannisS

  • Jimny
  • Μηνύματα: 2146
  • Φύλο: Άντρας
  • Το καλύτερο και πιο οικονομικό 4x4 ever
Τα χιονολάστιχα, γενικά, είναι ΠΑΡΑ ΠΟΛΥ ΚΑΛΑ, σε χιόνι και πάγο. Στην Αυστρία, με νοικιασμένο VW Touran, το οποίο είχε τέτοια λάστιχα, φτάναμε στα χιονοδρομικά κέντρα, μέχρι την είσοδο, χωρίς κανένα πρόβλημα... Σημειωτέον, το συγκεκριμένο αυτοκίνητο, δεν έχει 4χ4.. Αλλά γενικότερα, στο εξωτερικό, όλοι φορούν χιονολάστιχα και όλα μιά χαρά (κανείς δεν φορά αλυσίδες στο χιόνι/πάγο εκεί).
Πάντως, αφού σε ενδιαφέρουν κυρίως οι παγωμένες κατηφόρες, θα σου πρότεινα αλυσίδες πίσω (αν έχεις μόνο ένα ζευγάρι), για να "κρατάς" κάπως τα "οπίσθιά" σου. Επίσης, στο χιόνι, στρίβουμε το τιμόνι ΠΡΙΝ την στροφή. Δεν περιμένουμε δηλάδή, να αρχίσουμε να το στρίβουμε, όπως στις κανονικές συνθήκες. Να θυμάσαι τον κανόνα του αυγού (σαν να έχεις ένα αυγό, ανάμεσα στο παπούτσι και το πεντάλ του φρένου..ΑΠΑΛΑ, για να μην το σπάσεις..)
Πιό extreme λύση, λάστιχα με καρφιά. Το αυτοκίνητο κινείται σαν τρένο. Το έχω δει στην Λαπωνία, όπου τα αυτοκίνητα κινούνται κανονικά στον αυτοκινητόδρομο με 100-120 χλμ, δίνοντάς σου την εντύπωση ότι κάτω δεν υπάρχει πάγος, αλλά στεγνός δρόμος.... Οταν όμως βγείς από το αυτοκίνητο αφηρημένος, επανέρχεσαι στην πραγματικότητα, τρώγοντας μεγαλοπρεπή τούμπα !!!!!
« Τελευταία τροποποίηση: Νοέμβριος 25, 2009, 12:39 από YannisS »

Αποσυνδεδεμένος lucifer08

  • Jimny
  • Μηνύματα: 114
  • Φύλο: Άντρας
  • Don't follow me, you won't make it!
Ποιά φοράς εσύ?
και στα δύο jimny φορύσα τις michelin τα Latitude Alpin 4x4.
και πιο συγκεκριμένα http://www.michelin.gr/greece/front/affich.jsp?codeRubrique=20060301190047

είμαι απόλυτα ευχαριστημένος από τις επιδόσεις τους εντός δρόμου όσο χιόνι κι αν έχει.επιπλέον σε βρεγμένο είναι κορυφή, δεν γλυστράει το αυτοκίνητο καθόλου. να φανταστείς εγώ τα είχα ακόμα και το καλοκαίρι μόνο και μόνο για το κράτημά τους στο βρεγμένο.
είναι πολύ μαλακό ελαστικό και δεν προβληματίζει καθόλου σε ταξίδια.
εκτός δρόμου όμως είναι καλά μόνο αν πατάνε σε χιόνι, αν όμως πατάνε σε λάσπες τότε σίγουρα θα χρειαστείς και τις αλυσίδες που αναφέραμε παραπάνω  lol lol lol

Αποσυνδεδεμένος Metalaxe

  • NewsLetter
  • Jimny
  • Μηνύματα: 2808
  • www.jimnyclub.com
α) Τα πανιά  δεν τα εμπιστεύομαι με τίποτα γιατί απλά είναι...πανιά!!
Τα πανιά δουλεύουν απίστευτα, τα έχω δοκιμάσει σε Fiat Punto και έχω μείνει, το αμάξι στρίβει και φρενάρει καταπληκτικά. Το μόνο πρόβλημα που έχουν είναι ότι φθείρονται γρήγορα σε μη χιονισμένο/παγωμένο οδόστρωμα. Αν δε θέλεις να βάζεις/βγάζεις λάστιχα (χιονιού) είναι η πιο εύκολη και αποτελεσματική λύση...  
B.R.A.T. President
www.brat.gr

Αποσυνδεδεμένος lucifer08

  • Jimny
  • Μηνύματα: 114
  • Φύλο: Άντρας
  • Don't follow me, you won't make it!
Τα χιονολάστιχα, γενικά, είναι ΠΑΡΑ ΠΟΛΥ ΚΑΛΑ, σε χιόνι και πάγο. Στην Αυστρία, με νοικιασμένο VW Touran, το οποίο είχε τέτοια λάστιχα, φτάναμε στα χιονοδρομικά κέντρα, μέχρι την είσοδο, χωρίς κανένα πρόβλημα... Σημειωτέον, το συγκεκριμένο αυτοκίνητο, δεν έχει 4χ4.. Αλλά γενικότερα, στο εξωτερικό, όλοι φορούν χιονολάστιχα και όλα μιά χαρά (κανείς δεν φορά αλυσίδες στο χιόνι/πάγο εκεί).
Πάντως, αφού σε ενδιαφέρουν κυρίως οι παγωμένες κατηφόρες, θα σου πρότεινα αλυσίδες πίσω (αν έχεις μόνο ένα ζευγάρι), για να "κρατάς" κάπως τα "οπίσθιά" σου. Επίσης, στο χιόνι, στρίβουμε το τιμόνι ΠΡΙΝ την στροφή. Δεν περιμένουμε δηλάδή, να αρχίσουμε να το στρίβουμε, όπως στις κανονικές συνθήκες. Να θυμάσαι τον κανόνα του αυγού (σαν να έχεις ένα αυγό, ανάμεσα στο παπούτσι και το πεντάλ του φρένου..ΑΠΑΛΑ, για να μην το σπάσεις..)
Πιό extreme λύση, λάστιχα με καρφιά. Το αυτοκίνητο κινείται σαν τρένο. Το έχω δει στην Λαπωνία, όπου τα αυτοκίνητα κινούνται κανονικά στον αυτοκινητόδρομο με 100-120 χλμ, δίνοντάς σου την εντύπωση ότι κάτω δεν υπάρχει πάγος, αλλά στεγνός δρόμος.... Οταν όμως βγείς από το αυτοκίνητο αφηρημένος, επανέρχεσαι στην πραγματικότητα, τρώγοντας μεγαλοπρεπή τούμπα !!!!!
άλλη μία καλή λύση είναι αυτή που προτείνει ο φίλος YannisS δεν γνωρίζω όμως τιμές και φυσικά πόσο extreme ή όχι λύση είναι για την Ελλάδα.
τιμή για τα Latitude Alpin 4χ4 400 ευρώ

Αποσυνδεδεμένος 4x4er

  • NewsLetter
  • Jimny
  • Μηνύματα: 868
  • Φύλο: Άντρας
  • You go Faster, I go Everywere...
α) Τα πανιά  δεν τα εμπιστεύομαι με τίποτα γιατί απλά είναι...πανιά!!
Τα πανιά δουλεύουν απίστευτα, τα έχω δοκιμάσει σε Fiat Punto και έχω μείνει, το αμάξι στρίβει και φρενάρει καταπληκτικά. Το μόνο πρόβλημα που έχουν είναι ότι φθείρονται γρήγορα σε μη χιονισμένο/παγωμένο οδόστρωμα. Αν δε θέλεις να βάζεις/βγάζεις λάστιχα (χιονιού) είναι η πιο εύκολη και αποτελεσματική λύση... 

 ::)....ΧΧΧΜμμμ
Mountains, seas, somewere in between...

Αποσυνδεδεμένος 4x4er

  • NewsLetter
  • Jimny
  • Μηνύματα: 868
  • Φύλο: Άντρας
  • You go Faster, I go Everywere...
Τα χιονολάστιχα, γενικά, είναι ΠΑΡΑ ΠΟΛΥ ΚΑΛΑ, σε χιόνι και πάγο. Στην Αυστρία, με νοικιασμένο VW Touran, το οποίο είχε τέτοια λάστιχα, φτάναμε στα χιονοδρομικά κέντρα, μέχρι την είσοδο, χωρίς κανένα πρόβλημα... Σημειωτέον, το συγκεκριμένο αυτοκίνητο, δεν έχει 4χ4.. Αλλά γενικότερα, στο εξωτερικό, όλοι φορούν χιονολάστιχα και όλα μιά χαρά (κανείς δεν φορά αλυσίδες στο χιόνι/πάγο εκεί).
Πάντως, αφού σε ενδιαφέρουν κυρίως οι παγωμένες κατηφόρες, θα σου πρότεινα αλυσίδες πίσω (αν έχεις μόνο ένα ζευγάρι), για να "κρατάς" κάπως τα "οπίσθιά" σου. Επίσης, στο χιόνι, στρίβουμε το τιμόνι ΠΡΙΝ την στροφή. Δεν περιμένουμε δηλάδή, να αρχίσουμε να το στρίβουμε, όπως στις κανονικές συνθήκες. Να θυμάσαι τον κανόνα του αυγού (σαν να έχεις ένα αυγό, ανάμεσα στο παπούτσι και το πεντάλ του φρένου..ΑΠΑΛΑ, για να μην το σπάσεις..)
Πιό extreme λύση, λάστιχα με καρφιά. Το αυτοκίνητο κινείται σαν τρένο. Το έχω δει στην Λαπωνία, όπου τα αυτοκίνητα κινούνται κανονικά στον αυτοκινητόδρομο με 100-120 χλμ, δίνοντάς σου την εντύπωση ότι κάτω δεν υπάρχει πάγος, αλλά στεγνός δρόμος.... Οταν όμως βγείς από το αυτοκίνητο αφηρημένος, επανέρχεσαι στην πραγματικότητα, τρώγοντας μεγαλοπρεπή τούμπα !!!!!


ΧΑΧΑΧΑΧΑ για την τούμπα lol....έχω δεί τέτoiα λάστιχα εδώ Θεσ/νίκη, με αποσπόμενα καρφιά.... Καλή υπενθήμιση, θα περάσω μια βόλτα απο τον Λαστιχα, μια σουιδική μάρκα ήταν δε θυμάμαι...Thanks
« Τελευταία τροποποίηση: Νοέμβριος 25, 2009, 13:06 από 4x4er »
Mountains, seas, somewere in between...